Propagační strategie EU není úspěšná - důvěřuje jí jen 42 procent jejích obyvatel

30. 8. 2010 | ILE
Pouze 42 % obyvatel členských států si myslí, že Evropské unii lze zcela důvěřovat. Navíc celých 51 % dotazovaných obyvatel EU považuje členství v Unii za pozitivní. Z dlouhodobého hlediska alarmující čísla, která jsou ovšem důsledkem špatně budované unijní image, přinesl průzkum veřejného mínění Eurobarometr.

Ilustrační obrázek, zdroj: www.nova.tv

Pouze 42 % obyvatel členských států si myslí, že Evropské unii lze zcela důvěřovat. Navíc celých 51 % dotazovaných obyvatel EU považuje členství v Unii za pozitivní. Z dlouhodobého hlediska alarmující čísla, která jsou ovšem důsledkem špatně budované unijní image, přinesl průzkum veřejného mínění Eurobarometr. Důvěra v Unii je tak na sedmiletém minimu - v minulosti byla naposledy takto nízko kvůli obavám z rozšíření Unie o deset států včetně České republiky.
Za nepopularitou EU stojí zejména přebujelá byrokracie celé unijní správy, ale také špatný způsob, jakým Unie centrálně pracuje s korporátním PR. To je totiž v současné době založené zejména na propagaci skrze projekty rozvoje, případně těžkopádné a obyvatelstvu vzdálené informační programy. Přestože Unie do propagace investuje dostatek peněz, způsob, kterým to dělá poukazuje na naprostý nedostatek selského rozumu. Exemplem z poslední doby budiž připravovaná hra Citizalia, která byla k zániku odsouzena ještě před svým spuštěním.


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: