Projekt pop-up shopů Sdílko byl otevřen. Oživuje veřejný prostor v Kopřivnici

28. 7. 2015 | redakce
Pop-up shopy mohou být skvělým nástrojem pro propagaci značek, ale můžou také oživit veřejný prostor. Kopřivnický projekt Sdílko spojuje obojí.

Organizátoři po třech měsících příprav otevřeli Sdílko. Dva designové kontejnery od Koma Modular budou až do 24. 8. 2015 plnit funkci  pop-up expozice a pop-up shopu na pěší zóně v Kopřivnici.

Projekt oživí centrum města a nabídne zpestření každodenního života ve městě. Zároveň přiblíží lidem (nejen) regionální značky, designery, tvůrce, architekty a netradiční služby,“ představuje projekt sdílených kontejnerů jeho iniciátorka Štěpánka Vontrobová.

Oba kontejnery zahalené v černé folii dorazily do Kopřivnice za asistence policejní hlídky a televizních kamer ve čtvrtek večer. Jeden z modulů byl v pátek opatřen prosklenou stěnou, na střeše druhého modulu vyrostla off grid fotovoltaická elektrárna, která bude pro Sdílko vyrábět elektřinu ze slunce.

Během odpoledne byla nainstalována první expozice. Nese název „MALÝ velký“ a autorem je designér mlock-concept, Tomáš Kadeřábek. „MALÝ velký  je kolekce nábytku, která vychází ze životní zkušenosti. Děti jsou zrcadlem dospělých, kopírují je a učí se od nich,“  říká Tomáš Kadeřábek. V kontejneru tak během chvíle vznikl útulný pokojík s důmyslným provedením pracovních stolů a židlí doplněných o stojací lampu. „Nábytek je vyroben speciální technologií gravírování (laserování) dřevěné překližky, s níž pracuji velmi rád a to i díky přístupu výrobce, Radka Machače,“  doplňuje Tomáš Kadeřábek.

Za doprovodu pozounových fanfár Milana Rusnáka bylo Sdílko slavnostně otevřeno. Příchozím představili organizátoři celý projekt a první expozici. Hosté ochutnali různé druhy skvělých tapas z restaurace Colores a také kávový cold drip z ostravské pražírny Laura Coffee.  Vyzkoušeli si hned 4 druhy koloběžek ZP z Brušperka a obdivovat mohli cabriolet Tatra 11. Kdo měl chuť, zaházel si na discgolfové koše.



Nevšední večer v centru města zakončila videomappingová projekce kopřivnického start-upu Lumitrix. „Byla to jen malá ukázka toho, jak se dá oživit večerní fasáda budov. Technologické možnosti projektoru jsou téměř neomezené“, vysvětluje Tomáš Brus z Lumitrix.


Jedna z předchozích prací týmu Lumitrix.

Oživování měst a veřejných prostranství je velkým tématem stejně jako městská architektura. „Vzhled měst a život v nich jsou totiž vizitkou města a mohou do jisté míry ovlivnit i jeho ekonomiku,"  doplňuje Vontrobová jedny z důvodů, proč se do projektu Sdílko pustila. Pop-up shopy jsou vhodným nástrojem pro prodej a krátkodobé propagační akce, mohou ale sloužit zároveň i ušlechtilejším cílům.

Štítky dokumentu: Kreativní inspirace

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: