Projekt Ad Babies: Nejlepší belgičtí marketéři darují sperma, aby zlepšili národní genofond kreativity

11. 1. 2016 | Petr Michl

 

Belgie je zemí s výjimečně vysokým počtem marketérů oceněných na oborových soutěží kreativity, obzvláště v relaci k počtu obyvatel země. Byla by škoda, kdyby tento trend upadl. Proto se belgická marketingová šlechta odhodlala k rozumnému kroku: zašla darovat do spermabanky svůj „vzorek". S pomocí žen usilujících o umělé oplodnění se bude šířit „gen kreativity" rychleji.

Za touto akcí stojí Creative Belgium, asociace sdružující tamní komunikační agentury. Jejich úspěchy jsou nepopiratelné, například v posledních 4 letech získaly místní agentury 78 ocenění z asi neuznávanější soutěže kreativity Cannes Lions. Přesto v posledních letech klesá počet vysokoškolských studentů marketingových oborů. Na to zmíněná asociace zareagovala právě výzvou k hvězdám trhu, které mají formou daru „svého reprodukčního materiálu" přispět ke zlepšení kreativity národního genofondu více, než by to dokázaly ve svých privátních životech. Následující video proto zachycuje návštěvu spermabanky.

Mezi donory jsou skutečně velká jména s celou řadou úspěchů včetně těch z Cannes Lions: creative director agentury Air, Dieter De Ridder, jenž je držitelem 10 lvů z Cannes, 6 lvy ověnčení Naïm Baddich, Iwein Vandevyver, Dieter Vanhoof a Kwint De Meyer, nejvíce honorovaným zástupcem oboru pak byl s 33 lvy chief creative officer agentury Happiness Brussels, Geoffrey Hantson.

Pokud by měl někdo pocit, že výběr osob vhodných pro dárcovství v sobě nese prvky sexismu, je na omylu. Creative Belgium tento projekt neuzavřela a vítány jsou i ženy, které mají v oboru dost silné renomé.  Poskytnutí vajíčka je však přeci jenom obtížnější než v případě spermatu muže, takže zatím zůstává jen u výzvy. Oficiálně je vše děláno na základě premisy, že kreativita je do určité míry dědičná. Tato moderní odlehčená verze projektu Lebensborn nese název Ad Babies. Je sporné, kolik se díky němu narodí nových držitelů nejvyšších světových kreativních ocenění. Rozhodně ale přináší značnou publicitu asociaci Creative Belgium i místním profesionálům, a může tak do reklamy a marketingu přilákat nové studenty. A třeba se nakonec povede i „zlepšení demografického potenciálu" Belgie. Jak ostatně ve videu při předávání svého vzorku říká Geoffrey Hantson: „Jedna malá kapka pro mě, jedna velká kapka pro belgickou kreativitu."

Jednotlivé dárce si můžete prohlédnout i na reklamách níže.


Zdroje: AdweekCreative Belgium, Creativity Online


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: