Po Power Editoru není třeba smutnit. Vylepšený Facebook Ads Manager ho plně nahradí

19. 9. 2017 | Milada Zemanová
Díky sjednocení Ads Manageru a Power Editoru uvidí inzerenti jednotné reporty, mohou ukládat šablony a přitom nepřijdou o své oblíbené funkce, které oba nástroje nabízejí.

Facebook minulý týden oznámil, že zkombinoval to nejlepší z Power Editoru a Ads Manageru a vytvořil tak jeden nástroj, který si ponechá název Ads Manager. Tento by měl těžit z předností obou uvedených aplikací.

Pokud jste pozorovali vývoj těchto dvou nástrojů v posledních několika letech, pak jste pravděpodobně změnu již očekávali. Původně byly oba nástroje dramaticky odlišné, ale s každým updatem se jejich rozdíly smazávaly, a v současné době již tak není potřeba mít dva nástroje s totožnými funkcemi.

Nově vzniklý Ads Manager je primárně určen pro tvorbu kampaní a reportů a Facebook k nastávající změně dodal:

„Vždy hledáme způsoby, jak firmám usnadnit inzerci na Facebooku, a proto kombinujeme výkonné funkce pro vytváření a úpravy aplikace Power Editor s jednoduchostí používání a znalostí, které inzerenti milují ve Správci reklam. To vše v jednom nástroji.”

Postup tvoření

V průběhu minulých let vznikla v Ads Manageru tzv. vedená tvorba (Guided Creation), která se zobrazuje během vytváření kampaní. Ta umožňuje inzerentům projít celým procesem tvorby kampaně, sady reklam a samotné reklamy a až do stávající změny nástroje to byl jediný způsob, jak v Ads Manageru vytvořit kampaně ve Správci reklam.

V Power Editoru měli inzerenti na výběr mezi tzv. vedenou tvorbou nebo rychlou tvorbou (Quick Creation). Při volbě druhé varianty mohli rychle vytvořit kampaň, nastavit reklamy a návrhy reklam pouze za pomoci základních informací. Toto platilo opět před sloučením v jeden nástroj.

Zmíněná vedená tvorba v rámci Power Editoru byla téměř totožná se stejným procesem ve Správci reklam. Nicméně nový jednotný nástroj umožní inzerentům, aby i nadále používali funkci rychlé tvorby, kterou znají z Power Editoru.

A na obrázku níže vidíte, jak v novém nástroji bude vypadat vedená tvorba.

Obě zmíněné varianty (vedená i rychlá tvorba) budou dostupné v novém Správci reklam. Facebook inzerentům navíc automaticky přednastaví tu volbu, kterou častěji používali. Mezi jednotlivými tipy tvorby reklam ovšem bude možné libovolně přecházet.

Návrhy

Pokud jste v Ads Manageru v kterémkoliv kroku svou práci zavřeli, přišli jste o všechny informace, které jste do té doby vytvořili. Nově však bude možné ukládat svou rozdělanou práci a následně se k ní vracet.

Facebook navíc uvedl, že v novém kombinovaném nástroji bude práce automaticky ukládána. Inzerenti nicméně budou muset zkontrolovat a zveřejnit jakékoliv změny (stejně jako se to děje nyní v Power Editoru). Aby se Facebook ujistil, že se nezapomene na neuložené změny, bude inzerenta vybízet ke zkontrolování a uveřejnění daných změn.

Jeden zdroj pro reporty

Inzerenti dříve měli sadu dat jak ve Správci reklam, tak v Power Editoru, tato data se ovšem mnohdy lišila. Facebookový specialista Jon Loomer k tomu říká: „Osobně jsem ignoroval statistiky v Power Editoru.Když jsem chtěl vidět, jak si moje kampaně vedou, získával jsem informace ve Správci reklam.”

Každopádně díky nové aktualizaci budou mít inzerenti jednotné prostředí pro přehledy z reklam. Zde získají grafy, historii aktivit, členění, souhrnné řádky, referenční data, exportované přehledy a další.

Všichni vyhrají

S touto změnou zanikne Power Editor (alespoň podle jména) a bude nadále existovat jen Ads Manager. Podle vyjádření Facebooku uvedenou změnou nedochází ke ztrátě žádné funkcionality.

Zmíněný update by měl být pro všechny dostupný v průběhu tohoto týdne.


Zdroje: Jon Loomer, Facebook

Štítky dokumentu: Facebook

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: