Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
  • Zvolte témata článků
    • Online marketing
      • E-Commerce
      • Google
      • Mobilní aplikace
      • Mobilní zařízení
      • PPC
      • Reklama online
      • SEO
      • Virální marketing
    • Sociální sítě
      • Facebook
      • Google+
      • Instagram
      • Kampaně na sociálních sítích
      • LinkedIn
      • Pinterest
      • Reklamy na Facebooku
      • Twitter
      • YouTube
    • Marketing
      • Budování značky
      • Content Marketing
      • Guerilla marketing
      • Marketing v neziskovém sektoru
      • Marketingové nástroje
      • Marketingový výzkum
      • Podpora prodeje
    • Praxe
      • Kreativní inspirace
      • Legislativa
      • Případové studie
      • Reportáže
      • Rozhovory
      • Tipy na akce
    • Public Relations
      • Formy PR
      • Interní komunikace
      • Krizová komunikace
      • Media Relations
      • Online PR
    • Video
      • Kreativní reklama
    • Smazat výběr
  • Zvolte období
    • Všechny
    • Poslední týden
    • Poslední měsíc
    • Poslední rok
10. 3. 2016 | Kateřina Tauchenová

Pinterest umožní značkám cílit na kontakty z jejich databází

Trend cílení reklamy na sociálních sítích na uživatele, jejichž email už má daná firma ve své databázi, odstartoval v roce 2012 Facebook. Od té doby tento nástroj postupně implementoval i Twitter, Google a LinkedIn. Jako zatím poslední s touto možností přichází i Pinterest.

Pinterest umožní značkám nahrávat seznamy emailových adres jejich zákazníků, aby jim umožnil lépe zacílit reklamu na více než 100 milionů uživatelů, kteří tuto sociální síť každý měsíc využívají. Stejně jako ostatní sociální sítě i Pinterest bude adresy ze seznamu párovat s emailovými adresami, které mají uživatelé uvedené na svém profilu. Pomocí šifrovacího procesu nazývanému „hashing“ pak tyto dvě databáze spojí, aniž by odhalil osobní údaje umožňující identifikaci daného uživatele. Značky mohou použít toto cílení na konkrétní uživatele z jejich databáze v kombinaci s dalšími možnosti cílení reklam. Mezi ty patří například targeting dle kategorií zájmů, jejichž počet v poslední době exponenciálně vzrostl a které mohou být nově zkombinovány také s cílením dle klíčových slov.

K tomu, aby inzerent mohl využít cílení s využitím databáze svých kontaktů, musí jeho databáze obsahovat minimálně 100 emailových adres. Tento požadavek dává Pinterestu relativní jistotu, že značky dokáží uživatele zacílit dostatečně přesně. Inzerenti také mohou využívat tyto listy k opačnému způsobu cílení, tedy k vyloučení uživatelů z databáze z cílové skupiny reklamy určené těm uživatelům, kteří dosud nejsou zákazníky firmy.

Nyní je využívání emailových databází možné pouze prostřednictvím programů firem zařazených mezi Pinterest Marketing Developer Partners, který poskytuje inzerentům automatické nástroje k zakoupení a vytvoření reklam na této sociální síti.      

Malé a střední podniky ve Spojených státech budou moci využívat tyto pokročilé možnosti cílení už letos přímo v rámci samoobslužného nástroje Pinterest Ads Manager. Pinterest totiž tento nástroj konečně otevírá všem malým a středním podnikům v USA. V minulosti byly přístupy udělovány velmi omezeně a dokonce na ně existoval pořadník. během první poloviny roku 2016 Pinterest plánuje zpřístupnit samoobslužné inzertní rozhraní také podnikům z Velké Británie a později pak možná i dalším anglicky mluvícím trhům.    

Jeden z reklamních formátů, které Pinterest nabízí - Buyable Pins

Podle dat Pinterestu vyzkoušely samoobslužný nástroj během posledního roku a půl desítky tisíc firem, což společnosti pomohlo mezi lety 2014 a 2015 až pětinásobně zvýšit příjmy z reklamy. Jedním z lákadel pro inzerenty je fakt, že reklamy by na Pinterestu měly mít delší životnost než na dalších sociálních sítích. Průměrná délka životnosti jednoho pinu je totiž tři a půl měsíce, což je také možné vysvětlení toho, proč první inzerenti na Pinterestu viděli rostoucí výkon jejich kampaně ještě dlouho poté, co ji spustili. V prvním měsíci po spuštění prvních pinových kampaní -  což je vlastně jen placená distribuce organických pinů -  v průměru získali 20 % kliků navíc díky kombinaci organického šíření pinu a interakcí lidí, kteří repinovali promovaný pin. To platilo především pro firmy, které utratily za kampaň alespoň jeden dolar denně.

Využívání emailových databází ale není jedinou novinkou v inzerci, kterou Pinterest firmám nabídne. Mimo jiné také rozšířil množství zájmů, na které mohou inzerenti cílit, a to ze 30 na 420, což je zvýšení o celých 1 300 %. Tohoto rozšíření dosáhl především díky přidání subkategorií k již existujícím kategoriím zájmů. Dříve měly firmy například možnost cílit pouze na pánskou módu jako celek, ale nyní si mohou vybrat mnohem specifičtější oblast - třeba pánské boty.

Inzerenti navíc mohou nově využívat k cílení i klíčová slova, a to nejen samostatně, ale také v kombinaci s výše zmíněnými zájmy. Tato kombinace umožňuje značkám cílit na uživatele, kteří používají Pinterest k vyhledávaní specifických produktů, stejně jako na ty, kteří po síti jen tak brouzdají.

Zdroj: Marketing Land

Nahoru
Podobné články:
Aktuální články: