O hru Get Packing! za 20 dolarů se strhl předvánoční boj na Amazonu

9. 1. 2018 | Kristýna Vozková
Letecká společnost JetBlue loni přichystala opravdu štědrého Ježíška. Výherci stolní hry Get packing! totiž získali poukaz na zpáteční letenku dle svého výběru.

Vánoce jsou svátky klidu, míru a rodinné pohody. Nebo by alespoň měly být. Pro některé se však nesou spíše v duchu povinných rodinných návštěv a předvánočního stresu. (Nejen) pro ně připravila společnost JetBlue dokonalý dárek – možnost zvednout kotvy a před všemi nástrahami Vánoc uletět třeba až na konec světa.

Stolní hra s názvem Get Packing! totiž kromě hracích karet a manuálu obsahovala také speciální cenu pro vítěze, certifikát na zpáteční letenku do destinace dle vlastního výběru, a to bez cenového limitu. Společnost JetBlue výhercům nabídla jak populární destinace v rámci USA, tak i exotický Barbados, Kostariku nebo Limu. Jedinou podmínkou bylo využít nabídku do prosince roku 2018.

V rámci kampaně uvedla společnost JetBlue také tři krátké humorné reklamy zaměřené na domácí (ne)pohodu.

První z nich představuje rodiče jako nevděčné strávníky:

 

Další ukazuje, že se vám rodinná večeře nemusí vždy úplně vyplatit:

 

A poslední varuje před používáním ostrých předmětů při plnění vánočních tradic:

 

Všechny reklamy končí slovy: „Get Packing! Stolní hra, která vás odtud dostane!” Při ceně 20 dolarů za kus není divu, že se po ní jen zaprášilo. A to doslova. Na Amazonu, kde byla k zakoupení od 12. prosince, bylo totiž všech 200 kusů vyprodáno během několika sekund.

A rozhořčené reakce na sebe nenechaly dlouho čekat. Společnost Amazon čelila obvinění, že hra nebyla pro veřejnost vůbec přístupná a byla prodávána jen prostřednictvím třetích stran za přemrštěnou cenu. Někteří zákazníci sdíleli na sociálních sítích obrázky z e-shopů, kde byla hra k dispozici za 40 dolarů nebo dokonce za 9 999 dolarů. Podle dalších nařčení všechny hry odkoupili boti dříve, než se k nim reální zákazníci mohli dostat. Sociální sítě zavalila hromada naštvaných tweetů a vznikl dokonce hashtag s názvem #getpackingscam.

 

Společnost JetBlue na svou obranu uvedla, že na jeden účet bylo možné zakoupit pouze jednu hru. Společnost Amazon pak vydala oficiální prohlášení, ve kterém uvedla, že pracuje na tom, aby dokázala, že všechny nákupy byly zcela legitimní. Zároveň oznámila, že 18. prosince vyšle do oběhu dalších 200 kusů.

Tak či onak dokázala kampaň zahýbat světem sociálních sítí a přilákat na stránky JetBlue i Amazonu velké množství letenek chtivých zákazníků. I přes velké množství negativních ohlasů mělo 400 šťastlivců, kteří voucher skutečně získali, díky JetBlue opravdu štědré Vánoce.

Zdroje: psfk.com, blog.jetblue.com, popsugar.com, foxnews.com, businessinsider.com


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: