Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
  • Zvolte témata článků
    • Online marketing
      • E-Commerce
      • Google
      • Mobilní aplikace
      • Mobilní zařízení
      • PPC
      • Reklama online
      • SEO
      • Virální marketing
    • Sociální sítě
      • Facebook
      • Google+
      • Instagram
      • Kampaně na sociálních sítích
      • LinkedIn
      • Pinterest
      • Reklamy na Facebooku
      • Twitter
      • YouTube
    • Marketing
      • Budování značky
      • Content Marketing
      • Guerilla marketing
      • Marketing v neziskovém sektoru
      • Marketingové nástroje
      • Marketingový výzkum
      • Podpora prodeje
    • Praxe
      • Kreativní inspirace
      • Legislativa
      • Případové studie
      • Reportáže
      • Rozhovory
      • Tipy na akce
    • Public Relations
      • Formy PR
      • Interní komunikace
      • Krizová komunikace
      • Media Relations
      • Online PR
    • Video
      • Kreativní reklama
    • Smazat výběr
  • Zvolte období
    • Všechny
    • Poslední týden
    • Poslední měsíc
    • Poslední rok
17. 5. 2017 | Kristýna Vozková

Nový update algoritmu Facebooku poškodí v News Feedu příspěvky stránek s nízkou kvalitou



Zažil to už asi každý. Kliknete na poutavý link v News Feedu Facebooku a skončíte na stránce plné reklam nebo s jinak nevhodným obsahem. Proti takovým odkazům se ale Facebook rozhodl bojovat.

I když zpočátku nepřikládal potencionálnímu dopadu falešných zpráv na své platformě velký důraz, během posledních let k této problematice zaujal zcela jiné stanovisko a začal proti nekvalitním webovým stránkám bojovat. Před nedávnou dobou odstranil tisíce pochybných účtů a v boji proti nekvalitnímu obsahu pokračuje i nyní, a to přímo v organických postech News Feedu.

Podle informací uvedených v tiskové zprávě Facebooku usiluje o vytvoření informované komunity. Proto se snaží rozeznat, které posty v News Feedu lidé označují za zavádějící nebo jinak nevhodné. Ty by se pak neměly dále zobrazovat a uživatelé by tak měli mít přístup k co největšímu množství relevantního a dobře informovaného obsahu.

Jednou z hlavních snah tohoto updatu je také zabránit finančně motivovaným spamerům vytvářet click-bate obsah. Podle Washington Post má takový typ reklam a spamů v USA běžně možnost vydělat si až tisíce dolarů.


Doposud Facebook prověřil stovky tisíc stránek, které by mohly odkazovat na stránky s nevhodným obsahem. Poté využil umělou inteligenci k odhalení webů s podobnou charakteristikou. Post, který by mohl odkazovat na podobnou stránku, se bude v News Feedu zobrazovat níže a nebude již mít oprávnění být reklamou. Díky tomu budou lidé vídat méně nevhodných spamů a více kvalitního obsahu.

Mezi parametry, které budou penalizovány, patří:

      • Nepřiměřený objem reklam vzhledem k obsahu
      • Sexuálně zaměřený nebo jinak nevhodný obsah
      • Využívání škodlivých nebo klamavých reklam
      • Využívání pop-up a intersticial reklam nebo vstupních reklamních  stránek

Poslední zmíněné máte možnost vidět i na stránkách Forbesu. Podobný formát využívá na svém webu i portál Design Taxi. Nemluvě o mnoho jiných obsahových stránkách a e-shopech, které využívají pop-up okno především jako nástroj k rozšiřování databáze kontaktů do svých newsletterů. Změna algoritmu tak může ohrožovat i stránky, které se mezi podvodné vůbec neřadí. 

Tyto změny by měly být zaváděny postupně během příštích měsíců a neměly by ohrozit „slušné” inzerenty a přispěvatele. Jejich příspěvky budou mít naopak šanci si v zobrazování jen polepšit. Facebook zkrátka dá na své uživatele a za to dostává jednoznačně like.

Zdroje: newsroom.fb.com, socialmediatoday.com, wersm.com

Nahoru
Podobné články:
Aktuální články: