Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
  • Zvolte témata článků
    • Online marketing
      • E-Commerce
      • Google
      • Mobilní aplikace
      • Mobilní zařízení
      • PPC
      • Reklama online
      • SEO
      • Virální marketing
    • Sociální sítě
      • Facebook
      • Google+
      • Instagram
      • Kampaně na sociálních sítích
      • LinkedIn
      • Pinterest
      • Reklamy na Facebooku
      • Twitter
      • YouTube
    • Marketing
      • Budování značky
      • Content Marketing
      • Guerilla marketing
      • Marketing v neziskovém sektoru
      • Marketingové nástroje
      • Marketingový výzkum
      • Podpora prodeje
    • Praxe
      • Kreativní inspirace
      • Legislativa
      • Případové studie
      • Reportáže
      • Rozhovory
      • Tipy na akce
    • Public Relations
      • Formy PR
      • Interní komunikace
      • Krizová komunikace
      • Media Relations
      • Online PR
    • Video
      • Kreativní reklama
    • Smazat výběr
  • Zvolte období
    • Všechny
    • Poslední týden
    • Poslední měsíc
    • Poslední rok
5. 3. 2015 | Petr Michl

Nové reklamní příležitosti na sociálních sítích: Instagram, LinkedIn a Pinterest

Poslední týdny přinesly zajímavé novinky na sociálních sítích. Podívejte se na ty nejzajímavější týkající se nových reklamních příležitosti na Instagramu, LinkedInu a Pinterestu.

Instagram dává inzerentům nový reklamní formát

Instagram dlouho s uvedením reklam váhal. Nakonec je spustil v říjnu 2013 a mnoho značek si výkonnost reklam ve foto aplikaci nemůže vynachválit. Jde především o ty, které se dokážou vcítit do zájmů své cílové skupiny a propagují fotografie a videa, která jsou zcela v duchu obsahu Instagramu. Nyní ovšem přichází formát, který běžní uživatelé k dispozici nemají. Instagram uvádí tzv. carousel ads.

V jednom příspěvku budou moci inzerenti přidat více fotografií. Uživatelé je budou prohlížet klasickým swipe gestem prstem. Formát se hodí k vyprávění příběhu a dovoluje značkám říci toho s několika snímky najednou více. Fotografie výše a následující video ukazují vzorové využití pro neziskovou organizaci Pencils of Promise, která staví v Africe školy. Místo posledního snímku v sekvenci je výzva k akci: Donate now." Variant využití se ale samozřejmě nabízí více. Módní značky mohou ukázat v jedné reklamě celou kolekci, nebo modelku v konkrétním modelu z více úhlů.

Dle Instagramu ale nemusí jít nutně o prodejní nástroj. Jde především o skvělou příležitost, jak vyprávět lépe příběhy značek.  


LinkedIn a rozšíření marketingové platformy

Novinkou na profesní sociální sítí LinkedIn je možnost rozšíření kampaně mimo samotnou síť, vylepšené reklamní formáty a také nové nástroje cílení. Nově má reklamní platforma sítě 5 pilířů přičemž nejzajímavější novinkou je LinkedIn Lead Accelerator, díky kterému může inzerent vložit na svůj web pixel, díky němuž přes cookies rozpozná konkrétního uživatele sociální sítě LinkedIn, kteří jeho stránky navštívili. Díky této novince mohou uživatele značky segmentovat a oslovit retargetingovou cílenou kampaní, která může běžet na LinkedInu i mimo něj na nové reklamní síti LinkedIn Network Display.


Pinterest spustil reklamní platformu s lepšími možnostmi cílení

Pinterest začal nabízet zadavatelům možnost zviditelnit se pomocí sponzorovaných příspěvků. Proto spustil beta verzi reklamní platformy, která nabízí tzv. Promoted Pins. Tuto platformu uvidí každý z uživatelů na hlavní stránce po přihlášení ke svému účtu.


Jednou ze značek úspěšně propagujících své produkty na Pinterestu je Nordstrom.

Dle dat serveru Marketing Pilgrim tvoří 81 % uživatelů Pinterestu ženy, proto se zástupci této sociální sítě snaží přijít na řešení jak udělat tuto službu atraktivnější pro muže. Obrázky na Pinterestu si z amerických uživatelů internetu prohlíží a sdílí jen 13 % mužů a naopak 40 % žen. Pomoci má personalizovaná reklama. Pinterest se chce bránit proti tomu, aby home page uživatelů zahltila reklama, placené příspěvky budou proto vybrány s ohledem na jejich maximální relevanci.

Proto také plánuje přinést lepší možnosti cílení, které by měly dovolat lépe vydefinovat ideální persony. Místo propagace skupině sports enthusiasts", bude možné oslovit přímo například fanoušky fotbalu. Pinterest dosud nabízel jen 30 kategorií cílových skupin, v nejbližší době by se jejich počet měl značně rozšířit.   

Navíc nyní Pinterest testuje zcela nový reklamní formát, tzv. animated ads - reklamy, které se rozpohybují, když se objeví v news feedu uživatele.

Sponzorovaný článek

Nahoru
Podobné články:
Aktuální články: