Nová reklama Samsungu upozorňuje na všechny zásadní nedostatky iPhonů za poslední dekádu

7. 11. 2017 | Petr Michl
Samsung ve spotu Growing Up ukazuje všechny hlavní nedostatky iPhonů od toho prvního z roku 2007. Dělá to ale citlivě na příběhu nadšeného zákazníka Applu, Erika, který se až letos v listopadu do fronty na nový iPhone 8 nepostavil. Zvolil Samsung Galaxy Note 8.



Dělání si legrace z uživatelů iPhonů bylo již hlavním motivem mnoha kampaní propagujících prémiové telefony Samsungu. A osvědčeného modelu se drží i nejnovější reklama na Samsung Galaxy Note 8.

Spot nazvaný Growing Up ovšem do značné míry opouští koncept konfrontace s nadšenými iUživateli ve frontě před zahájením prodeje nového iPhonu. Místo toho volí příběh postupného obrácení. Hlavní hrdina reklamy, Erik, měl už první iPhone v roce 2007. Držel se ho i v roce 2010, přestože nemohl paměť svého telefonu jednoduše navýšit microSD kartou. V roce 2013 potkal Lauren, která si do svého Samsungu s obřím displejem (Galaxy Note 3) napsala jeho číslo stylusem.

Dal se s ní dohromady, ale stále lpěl na setrvání ve svém svazku s Applem a v roce 2015 stál frontu na IPhone 6. Setrval, i když nedobrovolná koupel v jezeře v roce 2016 neudělala nic jejímu Samsungu (od roku 2014 s modelem Samsung Galaxy 5 přichází voděodolnost), zatímco on se musel modlit, aby mu ho miska plná rýže dostatečně vysušila. Nutnost adaptéru sluchátka s jackem u iPhonu 7 byla ovšem jednou z posledních kapek. V listopadu 2017 se už díval na frontu nedočkavců na iPhone 8X s nepochopením. Místo toho přešel na Samsung Galaxy Note 8.

Asi nejlepší na reklamě od Wieden + Kennedy Portland je, že není nijak agresivní. Pečlivě skládá argumenty v podobě nedostatků jednotlivých iPhonů za poslední dekádu. Přitom je třeba podotknout, že vynechává také tu část o výbuších Galaxy Note 7. Možná ale měla jen Lauren model prostý explozí.
To nejdůležitější ovšem je, že se za celou dobu Erikovi nijak nevysmívá. Rozhodnutí k změně značky mu trvalo, ale došel k němu sám. Pro Samsung osvědčený koncept reklamy my (progresivní a chytří) versus oni (zaslepení)", tak poněkud obrousil hrany. Právě proto je ale spot Growing Up lepší. 

Sdílejte tento článek:
Podobné články: