Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
  • Zvolte témata článků
    • Online marketing
      • E-Commerce
      • Google
      • Mobilní aplikace
      • Mobilní zařízení
      • PPC
      • Reklama online
      • SEO
      • Virální marketing
    • Sociální sítě
      • Facebook
      • Google+
      • Instagram
      • Kampaně na sociálních sítích
      • LinkedIn
      • Pinterest
      • Reklamy na Facebooku
      • Twitter
      • YouTube
    • Marketing
      • Budování značky
      • Content Marketing
      • Guerilla marketing
      • Marketing v neziskovém sektoru
      • Marketingové nástroje
      • Marketingový výzkum
      • Podpora prodeje
    • Praxe
      • Kreativní inspirace
      • Legislativa
      • Případové studie
      • Reportáže
      • Rozhovory
      • Tipy na akce
    • Public Relations
      • Formy PR
      • Interní komunikace
      • Krizová komunikace
      • Media Relations
      • Online PR
    • Video
      • Kreativní reklama
    • Smazat výběr
  • Zvolte období
    • Všechny
    • Poslední týden
    • Poslední měsíc
    • Poslední rok
9. 11. 2016 | Petr Michl

Norská IKEA nechala v jednom z obchodů postavit pokoj jak z válkou zničené Sýrie

 

O tom, že lidé umírají ve válečných konfliktech slyšíme ve zprávách každodenně. A tím se k hrůzným příběhům stáváme také čím dál více imunní. IKEA v Norsku přiblížila ve spolupráci s Červeným křížem a agenturou POL podmínky, v kterých žijí lidé v Sýrii, instalací jednoho válkou stiženého pokoje.

25 metrů čtverečních ohraničených holým zdivem skrývá domov, který popsala nyní v Norsku žijící uprchlice Rina z hlavního města Sýrie, Damašku Najdete v něm otrhané matrace a poškozený nábytek , ale i věci dokazující zabydlenost jako plyšové hračky a obrazy na zdech.

Měli jsme spousty video záběrů ze Sýrie. Nehledě na to, jak byly emocionální, nedokázaly přiblížit zážitek z návštěvy válečné zóny. Uvědomili jsme si, že takový zážitek dokážeme Norům zprostředkovat. Umístit syrský domov hned vedle toho skandinávského bylo ze strany obchodu odvážným činem. Díky němu ale bylo ve srovnání s televizní reklamou mnohonásobně jasnější, jak důležité je něco darovat a pomoci," uvedl pro Adweek art director agentury POL Snorre Martinsen.

Tento fragment  války byl vystaven v IKEA od 7. do 31. října. Na nábytku a doplňcích roztroušených v pokojích byly přitom cenovky s žádostí o dar. Pokoj navštívilo za tu dobu na 40 tisíc lidí a tato kampaň pomohla vybrat 22 milionů euro na aktivity Červeného kříže v Sýrii.

Kam dál?

Není to poprvé, co přichází z Norska skutečně kreativní kampaň se stejným účelem. Velmi zajímavý byl i sociální experiment s 10letým blonďákem mrznoucím na zastávce autobusu. Řada lidí se ho zeptala na jeho problémy a někteří mu dokonce darovali vlastní bundu. 

Poučení bylo zřejmé: Když pomůžete dítěti na zastávce ve vašem městě, proč ne těm v Sýrii?

Nahoru
Podobné články:
Aktuální články: