Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
  • Zvolte témata článků
    • Online marketing
      • E-Commerce
      • Google
      • Mobilní aplikace
      • Mobilní zařízení
      • PPC
      • Reklama online
      • SEO
      • Virální marketing
    • Sociální sítě
      • Facebook
      • Google+
      • Instagram
      • Kampaně na sociálních sítích
      • LinkedIn
      • Pinterest
      • Reklamy na Facebooku
      • Twitter
      • YouTube
    • Marketing
      • Budování značky
      • Content Marketing
      • Guerilla marketing
      • Marketing v neziskovém sektoru
      • Marketingové nástroje
      • Marketingový výzkum
      • Podpora prodeje
    • Praxe
      • Kreativní inspirace
      • Legislativa
      • Případové studie
      • Reportáže
      • Rozhovory
      • Tipy na akce
    • Public Relations
      • Formy PR
      • Interní komunikace
      • Krizová komunikace
      • Media Relations
      • Online PR
    • Video
      • Kreativní reklama
    • Smazat výběr
  • Zvolte období
    • Všechny
    • Poslední týden
    • Poslední měsíc
    • Poslední rok
30. 4. 2012 | Bednářová Daniela

Nokia přišla o trůn, novým vládcem mezi prodejci mobilních telefonů je Samsung

V roce 1998 se Nokia dostala do čela prodejců mobilních telefonů. A vydržela tak až donedávna. Konec měsíce dubna s sebou ale přinesl i konec vlády finské společnosti. Její místo zaujal jihokorejský Samsung.

Výměna pozic byla zapříčiněna několika jevy. Hlavním z nich je to, že Nokia výrazně zaostala s vlastním operačním systémem. Až v roce 2011 oznámil finský výrobce ústup od OS Symbian a přechod na platformu Windows Phone. Ale klíčový okamžik pro tento krok prováhal.
Mezitím se na trhu s chytrými telefony přetahovali hlavně dva hráči - Samsung a Apple.

Právě zvýšené úsilí Samsungu v konkurečním boji s Applem přineslo potřebné body pro získání vedoucí pozice. Narozdíl od Nokie neusnuli u Samsungu na vavřínech a snaží se ve všech možných ohledech. Přináší inovace, drží krok s konkurencí a dávají si záležet na propagaci.
Jen za poslední rok a půl přišel jihokorejský výrobce s úspěšnou řadou Galaxy S II, kde vychytal mouchy předchozí verze a udělal z něj hodnotného soupeře pro iPhony.

Poslední novinkou je Samsung Galaxy Note, kterého se za prvních pět měsíců prodalo přes pět milionů kusů a navíc vytvořil novou kategorii chytrého zařízení tzv. “phablet” (kombinace mobilního telefonu a tabletu).

 

V propagaci se Samsung nebál trefovat do svého konkurenta Applu. Občas i dost nevybíravým způsobem. Investoval i do vysílání spotů v přestávce Superbowlu. Dokonce i negativní reklama, které se jihokorejské společnosti dostává hlavně díky podezření z kopírování svých konkurentů, pracuje ve prospěch Samsungu. O společnosti se mluví a dostává se tak více do povědomí zákazníků. Možná se tak na prvním místě mezi prodejci mobilních zařízení chvíli ohřeje.

Zdroj: www.mashable.com

Nahoru
Podobné články:
Aktuální články: