Nike bude prodávat boty Air Mag z filmu Návratu do budoucnosti II od jara 2016. Veškeré zisky půjdou na účet Nadace Michaela J. Foxe

23. 10. 2015 | Petr Michl

Samozavazovací boty Nike jsou společně s hoverboardem asi nejžádanějšími vynálezy, které by měly být dle filmu Návratu do budoucnosti II již v roce 2015 přítomny. Nike to nakonec stihne až na jaře příštího roku. Na rozdíl od předchozí vzpomínkové edice ale budou mít funkčnost jako ve filmu. Ocení to zejména ti, kteří sdílí osud s představitelem hlavní role filmu, Parkinsonovou chorobou postiženým Michaelem J. Foxem.

O značkách, které se rozhodly využít filmové výročí Návratu do budoucnosti II, jsme již psali obšírněji v „den příletu". U Nike jsme hovořili pouze o příslibu. Ráno 21. října nebylo oznámeno veřejnosti uvedení nové edice bot inspirovaných filmem k prodeji. Michael J. Fox však dostal rukou napsaný a kresbou doplněný dopis od designéra společnosti Tinkera Hatfielda, v kterém je mimo jiné uvedeno:  Chtěli jsme, abyste jako první a nejvíce oslavovaný nositeli (bot) Nike Air Mag obdržel také první pár."  Dopis pak vystavil Fox na svém Twitter účtu.

Jak bylo přislíbeno, tak se i stalo. Michael J. Fox byl první, kdo si boty vyzkoušel. Mají v sobě nabíjecí baterii, která vydrží až na 3 tisíce hodin svícení LED diod po stranách. Největší inovací jsou ale tzv. „power laces", které přizpůsobí zavázání boty nohám nositele. Systém spíše popruhů než tkaniček lze ovládat tlačítkem, ale je vyvinut i tak, aby jeho aktivaci spustil také senzor váhy, který ucítí, když do boty vklouzne noha. Video ze zkoušení publikovala ve středu večer Nadace Michaela J. Foxe pro výzkum Parkinsonovy choroby.

V pozdějším oficiálním prohlášení Nike je uvedeno, že z technologie můžou profitovat všichni atleti. Skutečností ovšem je, že bude užitečná obzvláště Michealu J. Foxovi a lidem postiženým stejně jako on Parkinsonovou chorobou, jež ve svých pozdějších fázích ovlivňuje také jemnou motoriku prstů a dělá obtížným i zavázání tkaniček nebo zapnutí knoflíků u košile. Degenerativní onemocnění bylo u Foxe diagnostikováno už v roce 1991, rok po uvedení posledního z filmů trilogie Návrat do budoucnosti. Tuto diagnózu ovšem prozradil veřejně až v roce 1998, svou nadaci pak vytvořil o dva roky později. Nike jí významně pomohl v roce 2011, kdy ji daroval zisky z dražby první edice bot Air Mag na eBay. 1 500 párů prodaných během 10 dnů ji přineslo dost těžko uvěřitelných 9,4 milionu amerických dolarů.

Tenkrát se ovšem nejednalo o typ, který by měl Power Laces. Nový model plně odpovídající představě bot 21. století vytvořené v 80. letech století minulého bude údajně v prodeji na jaře 2016. Vzhledem k úspěchu první edice se dá předpokládat, že budou opět k dostání skrze systém dražby. Zisky budou přitom také zaslány na účet nadace Michaela J. Foxe.

Celá tato akce přinesla Nike nebývalou publicitu. Jen video se zkoušením bot publikované na facebookovém účtu nadace hravě překoná 20 milionů zhlédnutí. Přesto nelze značku obviňovat z rychlé PR výhry nabalené na nešťastný osud celebrity. Ostatně vývoj nových Air Mags prý trval 6 let. Je to zkrátka jen ukázka té nejefektivnější podoby CSR, jakou si můžete představit.

Štítky dokumentu: Budování značky

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: