• Zvolte témata článků
    • Online marketing
      • E-Commerce
      • Google
      • Mobilní aplikace
      • Mobilní zařízení
      • PPC
      • Reklama online
      • SEO
      • Virální marketing
    • Sociální sítě
      • Facebook
      • Google+
      • Instagram
      • Kampaně na sociálních sítích
      • LinkedIn
      • Pinterest
      • Reklamy na Facebooku
      • Twitter
      • YouTube
    • Marketing
      • Budování značky
      • Content Marketing
      • Guerilla marketing
      • Marketing v neziskovém sektoru
      • Marketingové nástroje
      • Marketingový výzkum
      • Podpora prodeje
    • Praxe
      • Kreativní inspirace
      • Legislativa
      • Případové studie
      • Reportáže
      • Rozhovory
      • Tipy na akce
    • Public Relations
      • Formy PR
      • Interní komunikace
      • Krizová komunikace
      • Media Relations
      • Online PR
    • Video
      • Kreativní reklama
    • Smazat výběr
  • Zvolte období
    • Všechny
    • Poslední týden
    • Poslední měsíc
    • Poslední rok
23. 4. 2012 | PeMi

Německý soud nařídil portálu YouTube zpřísnit ochranu autorského práva

Rozsudek německého soudu v Hamburku mohl YouTube poměrně dost uškodit, nakonec to dělá jen částečně. Původcem žaloby z roku 2010 byla GEMA – organizace pro ochranu autorských práv, která je zjednodušeně naše OSA v německém kabátě. Soud nařizuje YouTube Germany zlepšit ochranu copyrightu. V praxi by měl YT blokovat uživatelům nahrávání hudebních videí, jejichž copyright náleží GEMA. Vlastník YouTube, Google, by měl dokonce použít software, jenž zabrání nahrávání alternativních verzí písní (čti nahrávek z koncertů), které byly již dříve označeny jako v rozporu s ochranou autorských práv.

Dobrou zprávou pro nejpopulárnější video portál světa je, že nemusí sám od sebe vyvíjet žádnou činnost vůči obsahu v rozporu s copyrightem GEMA, který je již na německém Youtube nahrán. Dle soudu „má správce platformy pouze povinnost zablokovat takové video… a učinit opatření proti dalšímu porušování ochrany autorského práva, pokud bude na takové video upozorněn“.
 

Obě strany berou rozhodnutí soudu jako částeční vítězství. Google plánuje nadále vyjednávat s GEMA ohledně plateb za materiál, ke kterému vlastní práva, a který proto na YouTube v tuto chvíli není.

Zdroje: www.marketingland.com, www.techmeme.com

Nahoru
Podobné články:
Aktuální články: