Nejvlivnější muž reklamního byznysu odstupuje. Martin Sorell končí v čele WPP

16. 4. 2018 | Petr Michl
Šedá eminence reklamního průmyslu a jeden z nejlépe placeným manažerů korporátního světa odstupuje. Bude to znamenat začátek rozpadu WPP?

Martin Sorell. Zdroj: Internet Advertising Asociatin / YouTube

Reklamní byznys má spousty uznávaných odborníků, jejich sláva ale obvykle oslovuje další lidi z agentur, nikoliv šéfy na klientské straně. Výjimkou byl jistě Sir Martin Sorell, šéf skupiny WPP posledních 33 let. Jeho pozici nejviditelnější postavy oboru bude ovšem muset převzít někdo jiný. Martin Sorell svou pozici opouští.

Děje se tak poté, co před nedávnem na veřejnost prosáklo, že v rámci WPP probíhá vyšetřování jeho chování. Toto bylo řečeno bez dalších podrobností, WPP později jen dodala, že se nejedná o přečin materiálního charakteru. Sorell ve věku 73 let opouští pozici CEO, dle tiskové zprávy jeho výkonnou roli zastane dočasně Robert Quarta. Ten v ní uvedl:

Sir Martin byl hnacím motorem expanze WPP do pozice kreativního globálního lídra marketingových služeb. Za jeho doby byla společnost úspěšná, protože si považovala a rozvíjela výjimečné talenty na každé úrovni — v rámci i mimo našich vedoucích týmů. Jménem představenstva bych rád vyzdvihl tyto úspěchy a poděkoval Siru Martinovi za jeho oddanost byznysu po více než tři dekády."

Skupina zaměstnává na 200 tisíc lidí ve více než 400 podnicích pracujících z více než 3. tisíc kanceláří ve 112 zemích světa.

Poslední rok měl být nicméně finančně nejslabším od krizového roku 2009. Valuace firmy poklesla o třetinu na 15 miliard dolarů. Mezi výhrady vůči Sorrelovi patřila i výše jeho odměn, která dle Guardian činila za posledních 5 let minimálně 200 milionů liber. Jen v roce 2015 trhal britské korporátní rekordy, když mu náležela odměna ve výši 70 milionů liber.


Sir Martin Sorell nebyl rozhodně univerzálně milován, byl ale uznáván. Zde v rozhovoru pro The Drum vysvětluje, jak být skvělý CEO v reklamním byznysu.

Přesto se jedná o civilizovaný odchod, Sorell odchází smluvně stejně, jako kdyby odešel do důchodu: tedy jistě s velkým zlatým padákem. Bude prý k dispozici představenstvu v překlenovacím období. S jeho odchodem ovšem přichází i strach o to, nakolik může tak obrovská skupina fungovat alespoň zdánlivě soudržně bez tak silného lídra.

Když padne Martin, padne WPP," řekl například nejmenovaný zdroj z oboru deníku Guardian a dodal: Nastane chaos, není na to připravené odvětví ani klienti. V krátkodobém horizontu to bude chaos. Reklamní odvětví se řídí jako showbyznys, vše je jen o krátkém pohledu na věc a to představuje problém."

Zdroje: Guardian, Financial Times, The Drum

Sdílejte tento článek:
Podobné články: