Nejvíce klikáme na reklamy jídla, nápojů a módy

9. 12. 2016 | redakce
Nejvíce online reklam (celá čtvrtina) se zobrazuje lidem ve věku 25-34 let, nejčastěji na ně ovšem klikají ti mnohem starší, za 27 % proklknutí mohou uživatelé ve věku 55-69 let. Že by neuměli s AdBlockem?

Nejvyšší CTR mají v ČR reklamy z oblasti jídla a nápojů (1,29 %) a také módy (0,75 %). CTR pro rich media reklamní bannery dosahuje 0,3 % (před rokem to bylo 0,28 %) a tyto formáty používá již více než polovina reklamních kampaní v ČR (51 %). Rich media bannery dosahují vysoké míry prokliku na mobilních zařízeních a to 1,57 % na telefonech a 1,59 % na tabletech. Tato data přináší zpráva AdMonitor od společnosti Gemius.

Zpráva gemiusAdMonitor přináší informace o trendech v online reklamě ve 13 státech regionu CEE (Česká republika, Slovensko, Polsko, Maďarsko, Litva, Lotyšsko, Estonsko, Slovinsko, Chorvatsko, Moldavsko, Rumunsko, Bulharsko, Ukrajina) a Turecku v první polovině letošního roku. Jedná se především o demografické údaje uživatelů oslovených reklamou, nejpoužívanější reklamní formáty, přistup k reklamě z jednotlivých zařízení či CTR pro jednotlivé státy, zařízení a segmenty trhu a mnoho dalších.

Z výsledků výzkumu vyplývá, že na reklamy v ČR klikají více muži, kteří v měřených kampaních provedli 53 % všech kliknutí. Více než čtvrtina všech impresí se v měřených českých kampaních zobrazuje skupině uživatelů ve věku 25-34 let, ovšem nejvíce na reklamy klikají uživatelé ve věku 55-69 let (27 %).

Průměrná míra prokliku v jednotlivých státech regionu CEE a Turecku

Zdroj: gemiusAdMonitor, 1.pololetí 2016

64 % všech kliknutí na reklamu pochází z klasických počítačů (pro srovnání: například na Slovensku je to 70 % a v Maďarsku pouze 58 %), nicméně podíl kliknutí z mobilních zařízení je na vzestupu: z mobilních telefonů je jich již více než čtvrtina a z tabletů 11 %. Nejvíce impresí na mobilních zařízeních mají v českých kampaních odvětví Auto-moto a Kosmetika. Průměrná míra prokliku v kampaních dosáhla v prvním pololetí roku 2016 0,57 %, udržuje se tedy na podobné úrovni jako v roce 2015. 

Zdroj: zpráva gemiusAdMonitor, 1. pololetí 2016

Štítky dokumentu: Marketingový výzkum
Sdílejte tento článek:
Podobné články: