Nálada na evropských trzích se zlepšila. Těží z toho i komunikační agentury v Česku

7. 11. 2017 | redakce
Česká republika leží ekonomicky v pásmu pozitivních očekávání. Místní agentury zažívají časy hojnosti.

Index podnikatelské nálady v komunikačním byznysu v Evropě v prvním pololetí letošního roku klesal. Tento pokles zastavily aktuální výsledky za říjen. Střední a východní Evropa nahlíží na budoucnost komunikace a reklamy s výrazně větším optimismem než Západ.

Největší pesimismus vládne v Británii, která se nadále obává důsledku Brexitu. I když tři velké trhy jako Británie, Itálie a Francie svůj pohled na prosperitu sektoru oproti minulým obdobím zlepšily, stále zůstávají negativní. Opačná situace je v Německu.

Index Evropské asociace komunikačních agentur (EACA) zkoumá vyhlídku průmyslu na nadcházející tři měsíce ve třech oblastech: Poptávka, vývoj cen a zaměstnanost.

Stran poptávky a vývoje cen za komunikační sužby je ve střední Evropě, včetně České republiky, výhled pozitivní. Stejně tak je to i se zaměstnaností, která se ovšem stává limitujícím faktorem dalších růstu. Nicméně situace není všude stejná: třeba Itálie a severské země předpokládají pokles poptávky po pracovních silách. Výrazně vzrostly ukazatele růstu cen za služby v celé Evropě.

Česká republika leží ve pásmu pozitivních očekávání. Tu potvrzují i letošní výzkumy AKA, které identifikovaly jak meziroční růst cen za služby v průměru o 20%, tak stejně vysoký růst cen práce.

„Nedostatek kvalifikovaných pracovníků je momentálně největším problémem české reklamy. Nerovnoměrný vývoj na trzích a posilování koruny dává šanci na uplatnění zahraničních expertů v českých agenturách,“ říká Marek Hlavica, výkonný předseda AKA.

Štítky dokumentu: Marketingový výzkum

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: