Na olympijských hrách hlídkuje “reklamní policie”

9. 8. 2012 | Bednářová Daniela
Přelepují loga, zakrývají tetování, vyměňují sluchátka - i přesto se na olympiádě mluví o “zakázaných” firmách.

Olympioniky hlídá v Londýně speciální druh policie. Ostřížím zrakem pozoruje jejich oblečení, obuv, tetování, ale třeba i sluchátka. Hledají u sportovců značky neoficiálních sponzorů. Každý z nich, který se snaží propašovat na sportoviště a světla kamer z celého světa jiné značky než ty oficiální, mezi něž patří například Adidas, Panasonic, McDonald’s, P&G nebo Coca-Cola, může být potrestán - například finanční pokutou, ale v pravidlech je i možnost diskvalifikace z LOH.

Zdroj: BrandChannel

 

Ani novináři nebyli ušetřeni. “Reklamní policie” jim přelepuje loga počítačů. Sportovci jsou na tom ještě o něco hůř. Posuďte sami, jak je nenápadná obrovská neonová nálepka zakrývajcí logo na kšiltovce čínského lukostřelce Xiaoxianga Dai, který si z olympády odváží bronzovou medaili.

Zdroj: BrandChannel

 

V Londýně jsou k vidění sportovci s podivně oblepeným oblečením, taškami a dokonce i kůží. Olympijský výbor se snaží bojovat i proti taktikám guerrilla a ambush marketingu. Sluchátka Beats si našla cestu na médii sledovaná sportoviště na uších olympioniků. Někteří o nich i nadšeně tweetovali. Aby dostala sluchátka Beats větší pozornost, poslala je firma zdarma britskému olympijskému týmu - tomu je v domácím prostředí věnována obzvlášť zvýšená pozornost To ale “reklamní policie” nemohla dovolit, když je oficiálním sponzorem společnost Panasonic. Domácí sportovci dostali napomenutí a poslouchat hudbu v záběrech kamer mohou jen se sluchátky Panasonic.

Zdroje: BrandChannel, Getty Images

 

Pozornosti “reklamní policie” neuniknou ani propagační sdělení vytetovaná na kůži sportovců. Americký běžec Nick Symmonds musel běžet s páskou překrývající tetování, které si pořídil kvůli jednoročnímu kontraktu s reklamní agenturou Hanson Dodge Creative.

“Reklamní policie” chrání zájmy oficiálních partnerů. Olympionikům ale znemožňuje propagovat sponzory, kteří je podporují v nejvíce potřebných chvílích - při přípravě na závody. Dokonce se ukázalo, že snahy o eliminaci neoficiálních sponzorů působí kontraproduktivně. O “zakázaných” firmách se mluví, je jím věnována větší pozornost a nejsou s nimi spojovány negativní pocity jako s oficiálními partnery.

 

Zdroje: www.brandchannel.com, www.crave.cnet.co.uk

Štítky dokumentu: Budování značky Twitter
Sdílejte tento článek:
Podobné články: