Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
  • Zvolte témata článků
    • Online marketing
      • E-Commerce
      • Google
      • Mobilní aplikace
      • Mobilní zařízení
      • PPC
      • Reklama online
      • SEO
      • Virální marketing
    • Sociální sítě
      • Facebook
      • Google+
      • Instagram
      • Kampaně na sociálních sítích
      • LinkedIn
      • Pinterest
      • Reklamy na Facebooku
      • Twitter
      • YouTube
    • Marketing
      • Budování značky
      • Content Marketing
      • Guerilla marketing
      • Marketing v neziskovém sektoru
      • Marketingové nástroje
      • Marketingový výzkum
      • Podpora prodeje
    • Praxe
      • Kreativní inspirace
      • Legislativa
      • Případové studie
      • Reportáže
      • Rozhovory
      • Tipy na akce
    • Public Relations
      • Formy PR
      • Interní komunikace
      • Krizová komunikace
      • Media Relations
      • Online PR
    • Video
      • Kreativní reklama
    • Smazat výběr
  • Zvolte období
    • Všechny
    • Poslední týden
    • Poslední měsíc
    • Poslední rok
31. 1. 2017 | Jakub Hort

Mozilla má novou vizuální identitu. Podíleli se na ní sami uživatelé

Nadace Mozilla, sídlící v americkém městě San Francisco, je známá především pro svůj prohlížeč Firefox. Na trh přišla ale i s dalšími produkty, které stojí za zmínku. Mezi ně patří například program na správu pošty Thunderbird nebo programovací jazyk Rust.

Po sedmi měsících vývoje, na kterém se podíleli i samotní uživetelé, nyní nadace představila novou vizuální identitu s názvem „Protokol“. Ta má značku posunout vpřed v silně konkurenčním prostředí aplikací a služeb a zároveň signalizovat obnovené zaměření na internet.

Mozilla zaměstnává celkem asi 1000 zaměstnanců, může se ale chlubit podporou téměř 400 000 uživatelů, přispěvatelů a vývojářů, kteří pomáhají s vylepšováním produktů. Při rebrandingu se Mozilla spojila s agenturou Johnson Banks, která do vývoje také zapojila veřejnost. Vše začalo v polovině roku 2016 a Mozilla zaznamenávala celý proces krok po kroku na svém blogu.

Ruku na srdce, většinou není ideálním řešením oslovovat širokou veřejnost s prosbou o pomoc. Hlavně z toho důvodu, že je to často vnímané jako levná cesta, jak z lidí dostat kreativní nápady. Tomu se snažila Mozilla vyhnout tím, že reálně design vytvářela agentura, v různých částech procesu se ale obracela s dotazy na veřejnost. Jejich feedback byl v dalších fázích tvorby brán v potaz a zapracováván do návrhu.

Nové logo má implikovat myšlenku, že internet je srdcem značky. Font, který je logo napsáno, dostal název Zilla, byl vytvořen v Nizozemsku a v nejbližší době bude možné si jej zdarma stáhnout a využívat.

Logo je možné používat v různých barevných variacích, které vycházejí z prohlížeče Firefox. „Barvy se v logu mění podle kontextu a produktu, u kterého je použito,“ řekl Tim Murray, kreativní ředitel Mozilly.

Hlavní vzkazy, které budou podporovat produkty nebo programy, budou napsány pod logem a vpravo od něj. Bude tak jednodušší vizuálně propojit jednotlivé aktivity značky v globálním měřítku. Otevřenost zjednoduší práci dobrovolníků, kteří si mohou zvolit sami barvu loga, zatímco bude jasné, že patří do komunity Mozilly.

Nová vizuální identita bude představována postupně a Mozilla stále přijímá zpětnou vazbu od uživatelů u tohoto příspěvku. Ne všem však může vyjít značka vstříc. Je však nutné uznat, že využití znaků „://“ místo písmen „ill“ rezonuje napříč fóry a je velmi chytrým propojením hlavního účelu značky a samotného internetu.

Zdroje: AdweekMozilla Blog

Nahoru
Podobné články:
Aktuální články: