Miquela Sousa má na Instagramu přes 620 tisíc fanoušků. Jenže je to avatar

27. 2. 2018 | Kateřina Němečková
Skrývání vlastní identity je jednou z hojně využívaných možností internetu. Moderní technologie nám umožňují brát na sebe jakoukoliv podobu a komunikovat se světem jako někdo jiný. Objevil se už i první influencer, jehož reálná identita zůstává tajemstvím. Fanoušky láká zvědavost, a značky zase zvědaví fanoušci.

Účet dívky @lilmiquela se objevil na Instagramu poprvé 23. dubna 2016. Její obličej pak odhalil příspěvek zveřejněný o 4 dny později. V komentářích pod ním se rozpoutala bouřlivá diskuse zda je to robot, kterého lidstvo právě stvořilo, nebo je to jen počítačově upravený obrázek reálného člověka. Ve skutečnosti je Miquela Sousa (celé jméno za @lilmiquela) počítačem vytvořený avatar, jehož tvůrce zůstává v utajení. Přestože mezi důvody sledování influencerů na Instagramu uvádějí lidé často jejich autentičnost, zdá se, že i život osoby z nul a jedniček má svou přitažlivost. Miquela Sousa má 620 tisíc followerů a k propagaci ji využívají i velké oděvní značky.

Jsem umělkyně, ostatní není podstatné

Miquela se prezentuje jako devatenáctiletá influencerka z Los Angeles, která tak trochu dělá modelku, tak trochu zpívá (má vlastní YouTube kanál) a tak trochu vytváří vlastní kolekci ve spolupráci s věhlasnými oděvními značkami. Zároveň se angažuje v kampaních jako například „Black Lives Matter“ (hnutí proti policejnímu násilí vůči lidem černé pleti, pozn. red.). Se svým debutovým songem „Not Mine“ se v roce 2017 dostala do osmičky nejlepších virálních písní na Spotify. Sama se považuje za umělkyni a odmítá spekulace o tom, kdo vlastně je.

Není první, kdo na sebe vzal podobu virtuálního „panáčka.“ Většina z vás si možná vybaví hudební skupinu Gorillaz, nebo jste zachytili existenci Hatsune Miku – šestnáctiletou japonskou zpěvačku, která vystupuje výhradně v podobně animovaného avatara, resp. hologramu. Na koncerty jí oblékl třeba Louis Vuitton. V roce 2014 byla dokonce předskokankou Lady Gaga.

Je prostě jiná

Její sláva byla vybudována na #OOTD (který vůbec nepoužívá), neboli fotkách Outfit Of The Day (oblečení pro tento den, pozn. red.), které údajně nejsou zobrazenými značkami sponzorované. Začínají jí ale chodit první módní kousky zdarma. Mimochodem i virtuální postavě, respektive jejím tvůrcům, je k něčemu reálné oblečení. Fotografie jsou focené naživo, jen hlava skutečné dívky je pak nahrazena tou umělou.

Back at it

Příspěvek sdílený *~ MIQUELA ~* (@lilmiquela),

Velmi intenzivně komunikuje se svými fanoušky, což není mezi influencery příliš časté. Odpovídá na komentáře a u konkrétních otázek osloví fanouška napřímo přes chatovací rozhraní Instagramu. Důležitost kontaktu s publikem vyzdvihl tvůrce Miquely i v rozhovoru pro server Business of Fashion:

„Když se jen ukazujete, ale nekomunikujete, je to jednostranné. Nestačí jen sbírat srdíčka, číst komentáře, přijímat chválu i kritiku. Časem pak ztratíte možnost se od ostatních něco naučit. Učení přichází i s nasloucháním, takže pokud nemáte čas se s lidmi bavit, omezuje tak tím svůj vlastní růst.“

V listopadu 2017 se objevil i mužský protějšek @blawko22. Asi nejzajímavější na něm je, že má na každé fotce zakrytá ústa. Má něco málo přes 4,5 tisíce fanoušků na Instagramu a na Twitteru jen 51. @Lilmiquela o něm samozřejmě ví, a tak se s ním také vyfotila.

Studio Glo w/ @whateverwens & @blawko22 #tbt

Příspěvek sdílený *~ MIQUELA ~* (@lilmiquela),

Miquela by se měla v příštích měsících objevit ve velkých módních časopisech. Prozradila, že fotila s Chanel, Moschino, Burberry, Versace a Fendi. Zatím s nimi spolupracuje na tvorbě nových modelů bez nároku na honorář, ale to se snad prý brzy změní. Třeba jednou dožene i nejvlivnější (živou) ženu na Instagramu Chiaru Ferragni, která má skoro 12 milionů fanoušků. V souvislosti s robotizací, digitalizací a umělou inteligencí se často strachujeme o budoucnost dělníků, Miquela Sousa  ale ukazuje, že důvody k obavám z nahrazení mohou mít i instagramové krásky z masa a kostí.

Kam dál?

Thanks @diesel #deisel #gowiththeflaw

Příspěvek sdílený *~ MIQUELA ~* (@lilmiquela),

@Lilmiquela podpořila také kampaň Dieselu, o které jsme psali v článku D-I-E-S-E-L nebo D-E-I-S-E-L. Ne všechny padělky jsou falešné. Dokonale zvolený influencer, nemyslíte?

Štítky dokumentu: Instagram

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: