Microsoft koupil výrobce kultovní hry Minecraft

16. 9. 2014 | Irena Šovčíková
Microsoft pokračuje v rozšiřování svých sítí a koupil Mojang, výrobce hry Minecraft, za 2,5 miliardy dolarů.

Microsoft pokračuje v rozšiřování svého portfolia a koupil Mojang, výrobce populární hry s širokou herní komunitou, Minecraft. Cena přitom nebyla nijak malá, vyšplhala se na 2,5 miliardy dolarů. Názory na tuto akvizici se značně rozcházejí. Především hráči z ní nemají příliš velkou radost.

Poté, co Microsoft investoval například do komunikační služby Skype nebo výrobce mobilních telefonů Nokia, přišel na řadu i herní průmysl. A to konkrétně švédská firma Mojang, která je zodpovědná za vývoj legendární hry Minecraft. Microsoft bude v jejím vývoji i na dále pokračovat a pro její hráče by se tak nic zásadního teoreticky dít nemělo.

Minecraft je velmi rozšířená javová hra, ve které hráči staví nejrůznější budovy a světy z kostek, objevují mapy nebo bojují o své bytí. Podle odborníků by navíc jako jedna z mála her měla mít skutečně pozitivní vliv na vývoj schopností dětí a žáků. Zajímavé ale je, že její hráči často sdílejí svoje stavby, mnohdy repliky známých reálných staveb, nebo různé herní tipy pomocí videí na YouTube, které získávají miliony zhlédnutí. Oči otevírající zkušeností pro ty nezasvěcěné s fenoménem Minecraftu může být třeba to, že níže publikované video s českým komentářem má zhlédnutí téměř milion.



Věrní fanoušci nejsou z akvizice Microsoftem příliš nadšení. Mají obavy, že vzniknou problémy s autorskými právy a bude tak obtížné přidávat nová, herní videa - a získávat z nich peníze. Obávají se také, že korporace jako je Microsoft zabije mírně punkovou herní komunitu a navíc všechno zdraží.

Autor Minecraftu, Markus Notch Persson, ale ujistil fanoušky, že se nemusejí bát. Málokterá firma totiž má takové prostředky, aby hru plnohodnotně rozvíjela a vylepšovala. Microsoft k nim ale zcela jistě patří. Oficiální důvod ze strany Microsoftu je rozšíření diverzity jejího herního portfolia a pomáhá oslovit více nových hráčů. Dobrým důvodem může být také zisk, který hra každoročně přináší. Za 5 let existence bylo ostatně prodáno přes 54 milionů kopií. Někteří analytici se také domnívají, že tato akvizice má za cíl pomoci s rozšiřováním Windows Phone. Paradoxně je to ale jediná platforma, na které hra s jednoduchou grafikou není k dispozici. Podle jiných se Microsoft snaží stát atraktivnějším pro mladší zákazníky, ale třeba i vývojářské talenty.

Herní průmysl je v posledních letech na vrcholu a není se čemu divit, že Microsoft chce ke svým hrám jako je Halo, přidat i legendu v retro stylu, Minecraft. Ostatně, není tomu tak dávno, co si Amazon pořídil herní službu, Twitch.

Zdroj: BBC News, The Verge


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: