McDonald's trollí Burger King nebetyčným billboardem

26. 2. 2016 | Petr Michl
McDonald's zaplatil velký reklamní prostor konkurenci. Burger King mu za to ovšem nepoděkuje.


Ambice tvůrců některých billboardů rostou téměř až do nebes. Platí to rozhodně pro kreativce z TBWAParis ve službách McDonald's. Ti se totiž rozhodli poukázat na obtížnou dostupnost konkurenčního Burger Kingu obzvláště sarkastickou formou outdoorové reklamy.

McDonald's má ve Francii přes 1 000 drive-thru poboček, Burger King jich nemá ani 20. Billboard postavený u silnice u malého městečka Brioude v departmentu Haute-Loire má standardní šířku, jeho výškové dimenze se ovšem vymykají všem obvyklým pravidlům. Směrem odspodu k vrchu jsou na něm umístěny pokyny navigace k tomu, abyste dojeli k nejbližší drive-thru pobočce Burger Kingu, která je ovšem vzdálená 258 kilometrů.

Pokud si rady na více než 10 metrů vysokém billboardu z projíždějícího vozu nestihne přečíst, je tu ještě jedno značení - zcela běžný billboard od McDonal's hlásí, že jeho drive-thru je pouhých 5 kilometrů  daleko.

Fotografii si můžete prohlédnout v plné velikosti po kliknutí na ni.

 

Tip redakce:

Dobře, chápeme, že někomu se kopání do kotníků konkurence může zdát poněkud nedůstojné. Bereme i argument, že jde primárně o PR stunt, nikoliv outdoor reklamu, při níž by vlastně většina projíždějících mohla branding Burger Kingu navrchu billboardu poznat. Existuje ovšem outdoorová reklama McDonald's, která jeho pozorovatelům skutečně pomůže.

V aktuální sezóně v kanadském horském středisku Whistler jsou vystaveny digitální billboardy s espressem od McDonald's. Výška šlehačky na jeho vrchu přitom symbolizuje, na jakou sněhovou nadílku se mohou tamní sportovní nadšenci těšit.


Zdroje: Adweek, Fortune

Štítky dokumentu: Kreativní inspirace

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: