Mattel: Barbie je i pro tatínky

25. 1. 2017 | Milada Zemanová
Barbie ruší stigma a upozorňuje otce, že čas strávený s jejich dcerami je to nejcennější, co jim můžou dát.

Firma Mattel dlouhodobě představovala své panenky Barbie jako nereálný ideál žen, ve kterém se zhlédla velká část mladých dívek. V posledních letech se ale se svou kampaní „You can be anything“  (můžeš být cokoliv, pozn. redakce) snaží od tohoto zaškatulkování oprostit a pomoci dívkám v představení a naplnění úspěšné budoucnosti. 

Nejnovějším tématem, které Mattel do svých kampaní zahrnuje, je boření klasických genderových rolí. Ve svých reklamách představuje tatínky, kteří si společně se svými dcerami hrají s panenkami. Série reklam s názvem „Dads Who Play Barbie“ (Tatínkové, kteří si hrají s Barbie) byly uveřejněny během zápasu Národní fotbalové ligy.

V jednotlivých spotech jsou zachyceni otcové, kteří si se svými dcerkami hrají s panenkami Barbie. Jeden z nich přiznává, že jeho klasický nedělní odpolední program spočíval ve sledování fotbalového zápasu. Nicméně toto je nyní nahrazeno časem stráveným s Barbie. A vzápětí doplňuje, že je to zcela v pořádku, protože by udělal cokoliv, aby učinil svou dceru šťastnou. Reklamní spoty jsou celkově 4 po 30 sekundách a jeden komplexní, všechny můžete zhlédnout níže. Zajímavostí je, že v reklamách se vyskytuje celkem 6 reálných otců se svými skutečnými dcerami.

Doktor

Paleontolog

Učitel

Hasič

Kristina Duncanová, víceprezidentka marketingové komunikace pro Barbie ke kampani uvedla: „Hledali jsme rodiny, se kterými se nejen mohou ztotožnit zákazníci, ale které mezi sebou mají opravdové a upřímné pouto. Momenty, kdy si otcové s dcerami hrají, nebyly předem napsány. Vše je výsledkem jejich momentální představivosti a je to upřímné… Myslíme, že je důležité, upozornit na všechny vzory v životě mladé dívky, které pomáhají budovat její sebeúctu a sebevědomí, a tyto vzory samozřejmě zahrnují i muže.“

Matt Miller, výkonný kreativní ředitel agentury BBDO San Francisco, která stojí za vznikem zmíněných reklamních kampaní, dodává, že pro něj osobně bylo toto téma obzvláště dojemné. „Když mi náš skvělý tvůrčí tým, Rachel Kelly a Taylor Garrett, poprvé ukázal tuto myšlenku, okamžitě jsem se do ní zamiloval. Nejen, že je dokonalým vyjádřením účelu Barbie pomoci dívkám představit si všechny své možnosti, ale mohl jsem v ní vidět sám sebe. Vyrostl jsem se čtyřmi bratry a neměl jsem žádné sestry, takže jsem nikdy neměl Barbie v domě. Přesto ale nyní mám tříletou dceru, se kterou se často ocitnu na podlaze, s panenkou Barbie v ruce.“

Reklama je součástí kampaně „Můžeš být čímkoliv“ a na závěr poukazuje na důležitost času stráveného s dcerami větou: „Čas strávený v jejím vymyšleném světě, je investicí do jejího reálného světa.“

Hashtag #DadsWhoPlayBarbie se stal na sociálních sítích velmi populární, kromě dojetí nad reklamou samotnou uživatelé vzpomínají na své dětství se svými otci, případně se tatínci chlubí tím, že také patří do této skupiny, která si hraje s Barbie a někteří nahrávají i fotografie zachycující jejich hru s dcerou.

Kam dále

Kampaň „Můžeš být čímkoliv“ běží již několik let a v roce 2015 byla její součástí slavná reklama „Imagine The Possibilities“ (Představ si ty možnosti). Ta ukazovala mladé dívky v rolích učitelky, lékařky i manažerky v reálném světě. V současné době má tato kampaň přes 24 milionů zhlédnutí. V posledních letech Mattel skutečně dává najevo, že jim na svých zákaznících skutečně záleží.

Zdroje:Adweek, USAtoday

 
Štítky dokumentu: Budování značky

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: