Marketéři jsou z Marsu, zákazníci z Venuše

23. 1. 2013 | BeDa
Marketéři svým chováním neodpovídají klasickým zákazníkům, na které se snaží cílit.

Marketéři mají mnohem větší sklon používat moderní technologie a zkoušet různé sociální sítě. Jejich zájem je jasný - dělají průzkum, co by se dalo využít při jejich práci, ale běžný zákazník tohle nedělá, a tak se může stát, že marketéři ztratí představu, jak k sociálním sítím a technologiím přistupují ostatní - ti, na které se snaží cílit.
Podle výsledků studie ExactTarget, je zastoupení marketérů mezi uživateli sociálních sítích nadprůměrné. Ve vzorku rozdělili tři skupiny uživatelů digitálních zařízení a sociálních sítí. Hovoří o Subscribers, Followers a Fans.

  • Subscribers (Odběratelé) - uživatelé, kterým na email chodí alespoň jedna obchodní vyžádaná zpráva denně.
  • Fans (Fanoušci) - uživatelé s aktivním účtem na Facebooku, kteří jsou fanoušky alespoň jedné společnosti
  • Followers (Followeři) - uživatelé s aktivním účtem na Twitteru, kteří jsou followery alespoň jedné firmy.

Největší zastoupení mají marketéři ve skupině Followers, kde je jejich počet vůči ostatním zákazníkům v poměru 5:1.

S ohledem na každodenní použití sociálních kanálů můžeme dle studie ukázat, že marketéři více než ostatní zákazníci používají email. I v jiných oblastech jsou aktivnější. 65 % z dotázaných marketérů se denně přihlásí na Facebook, na Twitter pak necelá třetina z nich. U běžných zákazníků je tomu ale jinak. Na Facebook chodí denně polovina a na Twitter jen desetina z dotázaných.

Nejen, že více marketérů chodí na email každý den, ale také ho kontrolují i v odpoledních hodinách. Většina lidí vybírá svoji elektronickou poštu dopoledne a odpoledne už svoji schránku tak pečlivě nekontroluje.
Dalším emailovým specifikem u marketérů je i to, že 93 % z nich alespoň jednou na základě emailem zaslaného newsletteru provedlo nákup. Oproti tomu jen 49 % online zákazníků bez marketingového vzdělání má stejnou zkušenost.

 

Poněkud překvapivé ale je, že marketéři nedominují také u mladších sociálních sítí, jakými jsou Pinterest, Instagram a Foursquare. Ty mnohem častěji (na každodenní úrovni) užívají zákazníci s chytrým telefonem. Výzkumníci zjistili, že to, zda má člověk smartphone či ne, určuje jeho další chování - ať už v komunikaci s firmami, na sociálních sítích nebo při nákupu.

Zdroj: www.marketingprofs.com


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: