Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
  • Zvolte témata článků
    • Online marketing
      • E-Commerce
      • Google
      • Mobilní aplikace
      • Mobilní zařízení
      • PPC
      • Reklama online
      • SEO
      • Virální marketing
    • Sociální sítě
      • Facebook
      • Google+
      • Instagram
      • Kampaně na sociálních sítích
      • LinkedIn
      • Pinterest
      • Reklamy na Facebooku
      • Twitter
      • YouTube
    • Marketing
      • Budování značky
      • Content Marketing
      • Guerilla marketing
      • Marketing v neziskovém sektoru
      • Marketingové nástroje
      • Marketingový výzkum
      • Podpora prodeje
    • Praxe
      • Kreativní inspirace
      • Legislativa
      • Případové studie
      • Reportáže
      • Rozhovory
      • Tipy na akce
    • Public Relations
      • Formy PR
      • Interní komunikace
      • Krizová komunikace
      • Media Relations
      • Online PR
    • Video
      • Kreativní reklama
    • Smazat výběr
  • Zvolte období
    • Všechny
    • Poslední týden
    • Poslední měsíc
    • Poslední rok
20. 11. 2016 | redakce

Mall.cz otestuje automatizované doručování zásilek dronem

Mall.cz jako první český e-shop otestuje nadcházející týden automatizované doručování zásilek. Cílem testu bude ověřit kompletní proces: od objednání zákazníkem přes identifikaci v distribučním centru až po převzetí dronem, který zásilku doručí přímo zákazníkovi.

„Možnost doručení zásilky dronem by byla přínosem nejen pro zákazníka, ale šlo by o další posun pro celý obor e-commerce. Věřím, že vše proběhne hladce a ostrý test potvrdí, že podobné služby máme na dosah,“ říká Jakub Havrlant, CEO Mall Group, pod kterou spadá i Mall.cz.

Testovací doručení proběhne pod dohledem Úřadu pro civilní letectví, protože automatizované doručování pomocí dronů v tuto chvíli česká legislativa neumožnuje. „K úpravě legislativy může vést ještě dlouhá cesta, pro nás je podstatné být součástí celého procesu a mít možnost poskytnout zkušenosti z našeho vlastního testování,“ dodává Jakub Havrlant. Test proběhne v distribučním centru v Jirnech u Prahy a bude přenášený prostřednictvím livestreamu na facebookovém profilu Mall.cz.

V zahraničí doručování dronem úspěšně otestoval Amazon, DHL nebo Švýcarská pošta. U velkých e-commerce hráčů se odhaduje, že přibližně 80 % produktů prodaných produktů váží pod dva kg. Takovou hmotnost dron dokáže dostatečně silný dron bez problémů přepravit, čímž se nabízí efektivní alternativa tradičnímu doručování. Mall.cz má co se týče váhy prodaného zboží podobnou bilanci, takže zavedení doručování dronem by přineslo snížení nákladů a také zrychlení dodání zboží, které je asi nejpatrnějším logistickým cílem současnosti.



Kam dál?

Mall.cz je sice prvním českým e-shopem, který hodlá testovat doručení dronem navážno. CZC.cz nicméně před 2 lety dosáhlo tzv. aprílové premiéry.



Přečtěte si o tom v článku CZC.cz zavádí po Praze expresní dopravu bezpilotními drony.

Nahoru
Podobné články:
Aktuální články: