Majáles jako první v ČR uvede čipové náramky a bezkontaktní platby

17. 12. 2013 | Petr Michl
Bez peněz na Majáles lez. Největší studentské festivaly Majáles uvedou bezkontaktní platby s čipovými náramky, hotově platit vůbec nepůjde.

Majáles bude prvním festivalem v ČR, který nasadí bezkontaktní platby v plném rozsahu. Návštěvníci nebudou moct platit v hotovosti. Peníze si nabijí předem na RFID čipové náramky, které pak budou sloužit jako jediný platební prostředek. To půjde provést předem skrze PayPal nebo převodem na účet, případně pak přímo na místě hotovostí či platební kartou. Nevyčerpaný kredit se pak automaticky přepošle po akci na účet návštěvníka.

Přínos pro návštěvníka

Největším přínosem je zrychlení obslužnosti. Dle vyjádření Majálesu trval průměrný čas zaplacení piva zhruba 30 sekund, nyní by to měla být vteřina. Výdejní místa tak dokážou obsloužit při stejném počtu větší počet zákazníků.

Náramek také umožní rychlejší zapojení návštěvníka do různých her, pro propojení se sociálními sítěmi a s možností nahrazení ztracených náramků tu je i charakter větší bezpečnosti.

Organizátor si slibuje od čipových náramků i lepší interakci s partnery festivaly. V jejich zónách se budou moci návštěvníci při různých hrách snadno identifikovat „na jedno načtení" bez nutnosti vyplňování formulářů. Majáles plánuje využít náramky pro festivalové soutěže i samotnou volbu krále Majálesu.

Technologie

Technologie náramku je založena na RFID čipech. Čip v náramku je pasivní a magnetická brána ho umí identifikovat. Databáze pak odpoví, zda má konkrétní  návštěvník kredit pro platby a povolený vstup. Dodavatel náramků pro Majáles se podílel na jejich zavedení i na festivalech Loopalooza a Coachella v USA či na Rock in Rio v Brazílii.

Proč Majáles k čipovým náramkům přistoupil? Jeden z pořadatelů akce, Michal Šamánek, pro Marketing Journal uvedl: „Zavedení této technologie nás stojí několik jednotek milionů, na druhé straně to vyvažují přínosy v úspoře určitého typu nákladů a podle zkušeností z ostatních akcí cca o 20 % vyšší hrubé tržby. Nemyslíme si, že jdeme do něčeho, co nám automaticky vydělá více peněz. Když se zeptáte "proč tedy?", tak kvůli novým možnostem, které nám to otevírá. Zde narážím na možnosti angažovanosti partnerů do opravdu inovativních aktivací a prezentaci před návštěvníky, stejně tak do našich vlastních her." Cílem prý není ani nutně vyšší návštěvnost, někde ji ani parametry areálů neumožňují. Je jím spíše další „kvalitativní skok", který má pomoci upevnit pozici akce.

Způsob využití čipových náramků vysvětluje i infografika níže:




Štítky dokumentu: Budování značky

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: