Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
  • Zvolte témata článků
    • Online marketing
      • E-Commerce
      • Google
      • Mobilní aplikace
      • Mobilní zařízení
      • PPC
      • Reklama online
      • SEO
      • Virální marketing
    • Sociální sítě
      • Facebook
      • Google+
      • Instagram
      • Kampaně na sociálních sítích
      • LinkedIn
      • Pinterest
      • Reklamy na Facebooku
      • Twitter
      • YouTube
    • Marketing
      • Budování značky
      • Content Marketing
      • Guerilla marketing
      • Marketing v neziskovém sektoru
      • Marketingové nástroje
      • Marketingový výzkum
      • Podpora prodeje
    • Praxe
      • Kreativní inspirace
      • Legislativa
      • Případové studie
      • Reportáže
      • Rozhovory
      • Tipy na akce
    • Public Relations
      • Formy PR
      • Interní komunikace
      • Krizová komunikace
      • Media Relations
      • Online PR
    • Video
      • Kreativní reklama
    • Smazat výběr
  • Zvolte období
    • Všechny
    • Poslední týden
    • Poslední měsíc
    • Poslední rok
20. 3. 2017 | Petr Michl

Literární clickbait učí lidi lásce ke klasice

Máte rádi clickbait? Předpokládáme, že ho v oblibě příliš nechováte. Možná byste ale měli jiný názor na jeho literární verzi, tzv. litbait. Používá ho knihkupectví z amerického Dallasu, The Wild Detectives, při propagaci čtení skrze klasická díla, na které se už nestahuje žádný copyright.

Jeho příspěvky na Facebooku lákají k přečtení článků na jejich blogu nadpisy jako „Náctiletá dívka přiměla lstí přítele k sebevraždě“, „Muž z Británie umírá po nepovedené selfie“, „Batůžkář zažil tu nejhorší dovolenou, když ho domorodý kmen napadl s lejnem“ nebo „Trump vypadá ve srovnání s tímto italským politikem jako svatý“. Pokud jste to nepoznali, tak tyto clickbait – pardon litbait – názvy odkazovaly na díla Obraz Doriana Greye od Oscara Wilda, Romeo a Julie od Williama Shakespeara, Gulliverovy cesty od Jonathana Swifta a Machiavelliho Vladaře.



Kampaň byla spuštěna u loni v září. Každý z podobných titulků přitom vedl na článek, kde byla díla v celého rozsahu. Pochybujeme, že by sebelepší titulek přikoval čtenáře k obrazovce třeba na 6 hodin, aby si text dočetli do konce. I tak se ale jednalo o úspěšné připomenutí krás literatury. Návštěvnost blogu tvořená „litbaitovými“ příspěvky se zvýšila o neuvěřitelných 14 tisíc procent. O 150 % se pak navýšil engagement příspěvků přímo na Facebooku. 



Zdroj: DesignTaxi. The Wild Detectives

Nahoru
Podobné články:
Aktuální články: