Létající reklama aneb Využívání dronů pro propagaci

30. 7. 2014 | Irena Šovčíková
Drony se začínají pomalu ale jistě stávat běžnou součástí našich životů. A nyní zaútočily i na svět reklamy.

Drony se začínají pomalu ale jistě stávat běžnou součástí našich životů. A nyní zaútočily i na svět reklamy. Fast food Wokker se rozhodl připomenout zaměstnancům pracujícím ve velkém mrakodrapu, že je čas na jídlo pomocí cedulí připevněných na dronech.

Drony jsou malá, létající zařízení, která jsou ovládána na dálku. Běžně se využívají například k prozkoumávání terénu nebo focení a natáčení z velké výšky. Málokdy se ovšem stávají reklamním médiem. To se rozhodla změnit agentura Hungry Boys s klientem Wokker, tedy fastfoodovým řetězcem prodávajícím čínské nudle. Zaměstnanci v jednom z moskevských mrakodrapů tak měli možnost zhlédnout zajímavou podívanou. Okolo poledne, kdy by měli vycházet na oběd, ale často na to nemají ani myšlenky ani čas, se přímo za jejich okny, několik desítek metrů nad zemí, objevil malý dron a s ním i různé propagační cedule, například s nápisem „Předtím než vás pohřbí práce, zavolejte Wokker", včetně telefoního čísla.

Zaneprázdnění pracovníci tak jen jednoduše vyhlédli z okna a měli vybráno. Výhodou tzv. Dronevertisingu je kromě neobvyklosti a zajímavosti hlavně to, že se dostane do výšky, kde zatím nemusí soupeřit o pozornost s žádnou jinou reklamou. Wokker navíc oslovil své potenciální klienty v době, kdy už jim pravděpodobně kručelo v břiše, a tak se snadno nechali přesvědčit k objedávce.

Koncept reklamního sdělení šířeného pomocí dronů ale nepochází od Hungry Boys. Již na jaře tohoto roku vznikla v USA agentura DroneCast, která za 100 dolarů na den a drona umožňuje cestou létajících bannerů firmám propagovat své služby. A zájem zjevně je, již pár dní po začátku vyzkoušelo dronevertising pět klientů a agentura zvažuje otevření nových poboček.

Znamená to snad, že je konec bannerům vlajícím za letadly a drony získají nové využití? Jediné co by mohlo stát v cestě novému reklamnímu formátu jsou povolení. Není totiž úplně jasné, zda je možné drony využívat pro komerční propagaci v zalidněných oblastech.

Zdroj: TheDrum, Mashable


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: