Leoš Mareš dělal pro Mall.cz taxikáře, který plnil vánoční přání

15. 12. 2016 | Petr Michl
Tak i v Česku umíme virály. MALL.CZ si pro doručení instantního vánočního štěstí najal Leoše Mareše, který překvapil pasažéry Uberu.

Mall.cz pokračuje ve výrazných marketingových aktivitách. Jeho testování přepravy zásilek s pomocí dronů mělo spíše aspekty show a PR stuntu než vážně myšlené věci. A svým způsobem to potvrzovala i účast Leoše Mareše, který vše moderoval do živého vysílání na Facebooku ve smokingu přímo ze skladu online prodejce. Nyní s ním spolupracuje na další akci. Mall.cz ve spojení s Uberem rozdával lidem dárky.

A to přímo za asistence Leoše Mareše, který dělal řidiče luxusního Mercedesu, který si mohli objednat nic netušící zákazníci Uberu. Po nastoupení si s nimi Leoš Mareš povídal o tom, co by chtěli k Vánocům, a vzápětí jim přání splnil.

Jeho konverzacím naslouchal produkční tým, který dárky urychleně zařídil a přichystal je do obytného vozu, kde je doplnil i personalizovaným dopisem a cukrovím. Právě tento vůz pak byl cílovou stanicí štědrého taxíku. Mall.cz v průběhu 12 hodin takto rozdal kávovary Nespresso, televize, mobilní telefony nebo herní konzole XBOX a Playstation 4.

Video mělo necelých 24 hodin po zveřejnění na Facebooku téměř půl milionu zhlédnutí a 13 tisíc reakcí. Na Vánoce se zkrátka vyplatí dávat. Jednoduchý recept rozdávání dárků se osvědčil už mnoha značkám, a akci Mall.cz nelze proto označit ani náznakem jako originální. Přesto skvěle funguje a pod videem na Facebooku si můžete přečíst vzkazy dojatých lidí, co si u videa poplakali. Sentiment některých dokonce naznačuje, že zelený konkurent z Alza.cz takovou vánoční nostalgii navodit nedokáže. Možná je to tím, že má Vánoce i v létě...

Tato akce má i další aspekt. Potvrzuje, že podobný typ videí značky prvně umísťují na Facebook, kde je jednoduší jeho propagace a především ho lidé snadněji sdílí a dělají ho virálním i pouhým lajkem nebo komentářem. Důkazem, že YouTube je na druhé koleji, je i to, že video na něm má jen něco přes 4 tisíce zhlédnutí a má v sobě nativně vložené titulky — je tedy tím, co bylo primárně připraveno pro Facebook.

Kam dál?

Konceptem zcela totožnou kampaň připravila před třemi lety kanadská aerolinka WestJet. Oproti české verzi, která přeci jenom vypadá trochu jako kopie vědomostní soutěže v taxíku z České televize kombinovaná s vystoupením Leoše Mareše na firemním vánočním večírku, působí ovšem tato akce o poznání honosněji. Na cestující z letiště v Torontu a Hamiltonu totiž čekaly dárky na pásu se zavazadly v Calgary a bylo to přitom pro ně úplné překvapení.

Připomeňte si globální virální hit v článku Vánoční překvapení na letišti.

Štítky dokumentu: Virální marketing

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: