Kopie Snapchatu sem, kopie Snapchatu tam. Nyní už i v news feedu Facebooku

26. 1. 2017 | Kateřina Tauchenová
Po Instagram Stories a funkci Můj den v Messengeru přidává Facebook další kopii Snapchatu. Příběhy, které po 24 hodinách zmizí, už budou i v samotném news feedu.

Není tomu tak dávno, co Instagram zavedl funkci Stories, která se v podstatě ani nesnažila tajit, že téměř do detailu kopíruje podstatu aplikace Snapchat. Před pár týdny se pak v Messengeru objevila funkce Můj den založená na podobném principu. A od včera je jasné, že Stories nebudou chybět ani na samotném Facebooku – funkce je od včera dostupná v Irsku, a to jak pro iOS, tak pro Android. V nadcházejících měsících by měla být rozšířena i do dalších zemí.

Facebook Stories budou v mobilní aplikaci Facebook umístěny přímo nad news feedem a jejich vizuální zpracování bude velice podobné tomu instagramovému – jednotlivé příběhy si budete moci prohlédnout po kliknutí na kulatou ikonku s profilovou fotkou uživatele, o jehož Stories se jedná.

Otázkou zůstává, jak se Facebook vypořádá se zobrazováním Stories v desktopové verzi Facebooku. Ačkoliv už dnes většina uživatelů používá Facebook prostřednictvím mobilní aplikace, bylo by zvláštní, kdyby uživatelé na počítači neměli ke Stories svých přátel přístup.

Stories nejsou první funkcí Snapchatu, kterou Facebook napodobil. Většina těch předchozích se ale držela stranou od samotného news feedu a člověk k jejich používání potřeboval zvláštní aplikaci, jako například Poke nebo Slingshot. Nyní ale budou Stories neustále na očích všem uživatelům. A jak dokázal raketový růst obliby Insta Stories, pokud mají lidé příležitost předvést se v online světě, rádi to udělají.

Instagram Stories se podařilo během pouhých pěti měsíců své existence získat na 150 milionů denních uživatelů. Vzhledem k tomu, že Facebook má téměř čtyřikrát více uživatelů než Instagram, je dost pravděpodobné, že i počet uživatelů Facebook Stories bude ještě vyšší.

Facebook už loni v červenci spustil testovací provoz funkce Quick Updates založené na stejném principu jako Stories, ale už v srpnu oznámil, že ji veřejně uvádět vůbec nebude. Je tak otázkou, zda jeho názor změnil úspěch Instagram Stories, nebo spíše oznámení Snapchatu, že se chystá vstoupit na burzu. Případný úspěch Facebook Stories by totiž mohl jeho pozici – už tak narušenou nástupem Instagram Stories – ještě více oslabit. 

Zdroj: Tech Crunch

Štítky dokumentu: Facebook Instagram

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: