Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
  • Zvolte témata článků
    • Online marketing
      • E-Commerce
      • Google
      • Mobilní aplikace
      • Mobilní zařízení
      • PPC
      • Reklama online
      • SEO
      • Virální marketing
    • Sociální sítě
      • Facebook
      • Google+
      • Instagram
      • Kampaně na sociálních sítích
      • LinkedIn
      • Pinterest
      • Reklamy na Facebooku
      • Twitter
      • YouTube
    • Marketing
      • Budování značky
      • Content Marketing
      • Guerilla marketing
      • Marketing v neziskovém sektoru
      • Marketingové nástroje
      • Marketingový výzkum
      • Podpora prodeje
    • Praxe
      • Kreativní inspirace
      • Legislativa
      • Případové studie
      • Reportáže
      • Rozhovory
      • Tipy na akce
    • Public Relations
      • Formy PR
      • Interní komunikace
      • Krizová komunikace
      • Media Relations
      • Online PR
    • Video
      • Kreativní reklama
    • Smazat výběr
  • Zvolte období
    • Všechny
    • Poslední týden
    • Poslední měsíc
    • Poslední rok
23. 5. 2016 | Petr Michl

Konference UX z praxe je první česká konference zaměřená ryze na UX profesionály. Zkouší to opačně než ostatní

V Praze se 14. června uskuteční poprvé konference UX z praxe, jejíž obsah je připravený čistě jen pro profesionály v oboru User Experience Konference stojí na třech pilířích, které jsou u nás poměrně neobvyklé.

Prvním pilířem je vysoká odbornost a velice úzká zaměřenost. “Cílovou skupinou není každý, koho zajímá téma User Experience, ale profesionál, který se oboru věnuje již několik let,” říká pořadatel konference Jan Hlaváč. Konference UX z praxe má tak ambice dostat všechny UX profesionály v jeden den na jedno místo.

Tomu odpovídá i odbornost obsahu. “Nenajdete zde žádnou přednášku pro začátečníky nebo snad i pro širokou veřejnost. Témata přednášek jsou zaměřená na úzké pod obory UX jako interakční design, uživatelský výzkum a zčásti i na inovace v designovém procesu. Přednášky jsou pak vysoce praktické a těží ze skutečnosti, že řečníci se činnost, o které přednášejí, zabývají opravdu do hloubky a prakticky každý den,” dodává Hlaváč.

Málo známí řečníci, ale výjimeční UX specialisté

Druhým, nejvíce neobvyklým pilířem, jsou řečníci. Konference si vybírá zcela neznámá jména jen z České republiky a vyhýbá se zaběhnutým hvězdám. “Chceme přinést účastníkům zcela unikátní obsah, který ještě nikde jinde neslyšeli. Zároveň chceme umožnit mezi komunitou sdílení opravdu top znalostí a zkušeností, které mají zpravidla jen špičkový specialisti, kteří na konferencích skoro nepřednáší,” říká o programové skladbě Jan Hlaváč

Většina řečníků je z velkých známých firem, kde se UX věnují celé týmy a je zde velice vysoká odbornost. Na konferenci tak vystoupí lidé z firem jako AVG, GoodData, LMC, 2FRESH nebo Alza.cz.

Přínosnost pro účastníky konference je klíčová

Třetím pilířem je přístup. Vše se řídí podle jediného pravidla a tím je přínosnost pro účastníky. Obsah musí být hlavně praktický, aby byl užitečný. “Konference nemá klasický model, kdy se za možnost přednášet platí. Naopak vybírám v první řadě kvalitní obsah a podle něj oslovuji odborníky, kteří o něm něco vědí,” upřesňuje Hlaváč.

Podobně se pravidlo projevuje i na výběru partnerů, opět nezvykle na české poměry. Partneři musí přinést nějakou užitečnou hodnotu účastníkům konference. Jejich propagace mezi účastníky pak leží právě v této přidané hodnotě. V tom konference vychází partnerům vstříc. Organizátor akce UX designér Jan Hlaváč přitom zdůrazňuje, že další partneři jsou stále vítáni.

V průběhu konference se dozvíte od UX výzkumnice Dany Brhelové to, jak probíhá proces interního uživatelského testování s novými zaměstnanci ve společnosti Skypicker.
Martin Maňák z LMC pak vysvětlí, jak snadno a rychle iterovat od nápadu až do finálního produktu.

Jeho kolega Martin Mráz pak přiblíží fázi, která by tomu měla předcházet. Poví vám, jak odlišit nápady na příležitosti, co má smysl rozvíjet, a na ty, kterými se nemá smysl zabývat. Designujte jen to, co má největší potenciál.

Human Centered Design není zdaleka jen o vývoji webových aplikací. Kolektiv 6 digitálních designerů se podělí o zkušenosti z projektu, jehož cílem bylo navrhnout takové kalhoty, které by se oblékaly hendikepovaným pohodlněji.

Prohlédněte si kompletní program na webu konference.

Nahoru
Podobné články:
Aktuální články: