Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
  • Zvolte témata článků
    • Online marketing
      • E-Commerce
      • Google
      • Mobilní aplikace
      • Mobilní zařízení
      • PPC
      • Reklama online
      • SEO
      • Virální marketing
    • Sociální sítě
      • Facebook
      • Google+
      • Instagram
      • Kampaně na sociálních sítích
      • LinkedIn
      • Pinterest
      • Reklamy na Facebooku
      • Twitter
      • YouTube
    • Marketing
      • Budování značky
      • Content Marketing
      • Guerilla marketing
      • Marketing v neziskovém sektoru
      • Marketingové nástroje
      • Marketingový výzkum
      • Podpora prodeje
    • Praxe
      • Kreativní inspirace
      • Legislativa
      • Případové studie
      • Reportáže
      • Rozhovory
      • Tipy na akce
    • Public Relations
      • Formy PR
      • Interní komunikace
      • Krizová komunikace
      • Media Relations
      • Online PR
    • Video
      • Kreativní reklama
    • Smazat výběr
  • Zvolte období
    • Všechny
    • Poslední týden
    • Poslední měsíc
    • Poslední rok
29. 9. 2016 | Jakub Hort

Konečně! Google představil retargeting na více zařízení

Google reklamy se vyvíjí velmi zajímavým směrem a v nejbližší době dojde k významnému pokroku. Inzerenti budou moci využívat remarketingové kampaně skrze veškerá zařízení, na kterých navštěvují uživatelé internet. To dosud nebylo možné.

V tuto chvíli je situace následující. Uživatel přijde na stránku inzerenta na svém mobilním telefonu, ten jej ale nemůže retargetovat, když se připojí na internet na jiném zařízení. Tedy v případě, kdy sám od sebe nepůjde uživatel znovu navštívit stejnou stránku např. na desktopu. Pokud by to udělal, tak by byl uživatel v seznamu na retargeting dvakrát, jednou pro desktop a podruhé pro mobil. Toto platí i pro uživatele s Google účtem připojeným k více zařízením. K identifikaci uživatelů doteď využíval Google cookies a mobilní ID, které neumožňovaly tvořit remarketingový list s propojenými zařízeními.

Brad Bender, VP pro display a video reklamu představil tuto novinku v příspěvku na Google blogu: „Představujeme remarketing skrze více zařízení pro síť Google Display, abychom inzerentům pomohli zasáhnout uživatele, kteří v průběhu dne střídají jednotlivé platformy. Nyní je možné vyprávět 1 příběh a rozhodnout se, jak často a na jakých zařízeních jej uživatelé uvidí.“ Díky tomuto vylepšení bude možné reklamu daleko lépe rozložit dle toho, kdy lidé používají jaká zařízení. Například ráno bude nejvíce lidí na mobilu, přes den v práci na desktopu a večer na gauči s tabletem.

Tento krok se zdá jako velmi logický. Google si nechal vypracovat studii, ze které vyšlo najevo, že stále více online konverzí začne na jednom zařízení a skončí na jiném. V USA se toto číslo pohybuje okolo 60 %. Nemožnost retargetingu skrze všechna dostupná zařízení se tak z tohoto pohledu stává velmi podstatným nedostatkem, který Google musel řešit. Novinka bude zpřístupněna globálně během příštích měsíců a aplikovatelná bude pouze na přihlášené uživatele Googlu. Zda půjde v budoucnu retargetovat i na nepřihlášené uživatele je prozatím nejasné.

Zdroje: MarketingLand, Google Blog

Nahoru
Podobné články:
Aktuální články: