Konečně! Google představil retargeting na více zařízení

29. 9. 2016 | Jakub Hort
Velkou změnou prochází remarketingové kampaně na Googlu. Již brzy bude možné cílit na uživatele podle aktivity na různých zařízeních.

Google reklamy se vyvíjí velmi zajímavým směrem a v nejbližší době dojde k významnému pokroku. Inzerenti budou moci využívat remarketingové kampaně skrze veškerá zařízení, na kterých navštěvují uživatelé internet. To dosud nebylo možné.

V tuto chvíli je situace následující. Uživatel přijde na stránku inzerenta na svém mobilním telefonu, ten jej ale nemůže retargetovat, když se připojí na internet na jiném zařízení. Tedy v případě, kdy sám od sebe nepůjde uživatel znovu navštívit stejnou stránku např. na desktopu. Pokud by to udělal, tak by byl uživatel v seznamu na retargeting dvakrát, jednou pro desktop a podruhé pro mobil. Toto platí i pro uživatele s Google účtem připojeným k více zařízením. K identifikaci uživatelů doteď využíval Google cookies a mobilní ID, které neumožňovaly tvořit remarketingový list s propojenými zařízeními.

Brad Bender, VP pro display a video reklamu představil tuto novinku v příspěvku na Google blogu: „Představujeme remarketing skrze více zařízení pro síť Google Display, abychom inzerentům pomohli zasáhnout uživatele, kteří v průběhu dne střídají jednotlivé platformy. Nyní je možné vyprávět 1 příběh a rozhodnout se, jak často a na jakých zařízeních jej uživatelé uvidí.“ Díky tomuto vylepšení bude možné reklamu daleko lépe rozložit dle toho, kdy lidé používají jaká zařízení. Například ráno bude nejvíce lidí na mobilu, přes den v práci na desktopu a večer na gauči s tabletem.

Tento krok se zdá jako velmi logický. Google si nechal vypracovat studii, ze které vyšlo najevo, že stále více online konverzí začne na jednom zařízení a skončí na jiném. V USA se toto číslo pohybuje okolo 60 %. Nemožnost retargetingu skrze všechna dostupná zařízení se tak z tohoto pohledu stává velmi podstatným nedostatkem, který Google musel řešit. Novinka bude zpřístupněna globálně během příštích měsíců a aplikovatelná bude pouze na přihlášené uživatele Googlu. Zda půjde v budoucnu retargetovat i na nepřihlášené uživatele je prozatím nejasné.

Zdroje: MarketingLand, Google Blog

Štítky dokumentu: Google PPC Reklama online
Sdílejte tento článek:
Podobné články: