Kofola chce naučit robota lásce

2. 5. 2018 | redakce
Po zkratkovitém Leoprdovi přichází Kofola s robotem, který nese jméno KAREL, tedy Kybernetický Automatizovaný Robot Elektronické Lásky. O lásce se ale má ještě co učit, mají mu k tomu pomoci i lidé přes Messenger.

Nová kampaň tradiční české značky se opět ponese ve znamení nejhlubšího citu. V květnu se jejím hlavním hrdinou stane robot KAREL, který se potřebuje naučit lásce. Musí ji totiž vyznat za svého mladého konstruktéra, tajně zamilovaného do spolužačky.

Láska je pro nás dlouhodobé téma. Naše příběhy jsou notoricky známé. Letos jsme ale hledali hrdinu, který nás v tomhle posune ještě o kousek dál. A kdo lepší by to mohl být než robůtek, který o lásce neví vůbec nic? Čistá nezkažená duše, která se pokusí kvůli kamarádovi pochopit nejkrásnější lidskou emoci. Věříme, že si ho lidé zamilují. Stejně jako my," říká Lucia Tarbajovská, Marketing Manager kolové kategorie společnosti Kofola o kampani, za níž stojí pražský Triad Advertising, ve spolupráci s produkcí NOMAD a Médeou.

KAREL, tedy Kybernetický Automatizovaný Robot Elektronické Lásky, se bude učit od každého, kdo mu napíše skrze Facebook Messenger. Dostatek učitelů mu pak má zajistit výzva „Nauč Karla lásce na www.napiskarlovi.cz”. Ta odstartovala minutovým televizním spotem na prvního máje a bude pokračovat celý měsíc na Facebooku, Instagramu a Youtube Kofoly. Nebudou chybět ani nové etikety, POS a klasické displejové formáty.


Začátek konverzace s Karlem

„Od začátku nás představa robota, co se učí lásce, neskutečně bavila. A hned jsme měli jasno v tom, že nechceme dělat žádnou animovanou „disneyovku”. Chtěli jsme našeho KARLA vyrobit. Funkčního, roztomilého, z plechu a obvodů.  Výsledek naprosto předčil naše očekávání,“ popisuje nadšeně creative chairman Triadu Jaro Zacko.

Kampaní s KARLEM chce Kofola v ČR i SK propagovat tři nové příchutě, které pouští na trh malých formátů (plechovky 0,25l a PET lahve 0,5l), a to konkrétně Ananas, Grep a Ostružina.

Nebyla by to ale Kofola, aby vše končilo jen výzvou a produktem.  „Hlavním cílem kampaně je pochopitelně uvedení nových příchutí na trh. V Kofole ale nikdy nezapomínáme na to, že chceme naše zákazníky také pobavit a potěšit krásným příběhem. KARLOVA cesta za pochopením lásky proto vyvrcholí druhým televizním spotem, který uvidíte na obrazovkách 23. 5. Jak to ale dopadne, neprozradím." vypráví tajemně Senior Brand Manager Kofoly, Martin Macoun.

Produkce obou spotů se ujali NOMAD s režisérem Janem Zajíčkem a s Jiřím Málkem za kamerou. Samotnou podobu robota navrhla Barbora Balgová, Art Director Triadu. Jeho následnou konstrukci dle návrhu Balgové pak realizovali Ondřej Hudec s Alešem Žežulkou, pod dohledem Pavla Kouta.

„Celou dobu jsme doufali, že skutečný funkční KAREL bude alespoň přijatelně podobný tomu, co jsme navrhli. Když jsme ale přišli ke klukům do dílny zkontrolovat výsledek, vyrazilo nám to dech. Stál tam, hýbal se, mrkal, jezdil a vypadal úplně stejně, jako na našem obrázku," popisuje klíčovou část procesu Balgová.

A jak celý příběh dopadne? Naučí se Karel lásce? To je opředeno tajemstvím, které opadne až 23. května.

Kam dál?



KFL! TVL, WTF?" To jsme si říkali, když jsme viděli takřka těsně před rokem kampaň Kofoly předcházející té současné. Podívejte se na ní v článku Kofola se v nové kampani loučí s Fofolou. Zkracuje na KFL.

Připomeňte si ale také pozadí vzniku kampaně se šišlajícím psem v článku Reklamy na Fofolu vás naučí zásady kvalitních postav a příběhů.


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: