Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
  • Zvolte témata článků
    • Online marketing
      • E-Commerce
      • Google
      • Mobilní aplikace
      • Mobilní zařízení
      • PPC
      • Reklama online
      • SEO
      • Virální marketing
    • Sociální sítě
      • Facebook
      • Google+
      • Instagram
      • Kampaně na sociálních sítích
      • LinkedIn
      • Pinterest
      • Reklamy na Facebooku
      • Twitter
      • YouTube
    • Marketing
      • Budování značky
      • Content Marketing
      • Guerilla marketing
      • Marketing v neziskovém sektoru
      • Marketingové nástroje
      • Marketingový výzkum
      • Podpora prodeje
    • Praxe
      • Kreativní inspirace
      • Legislativa
      • Případové studie
      • Reportáže
      • Rozhovory
      • Tipy na akce
    • Public Relations
      • Formy PR
      • Interní komunikace
      • Krizová komunikace
      • Media Relations
      • Online PR
    • Video
      • Kreativní reklama
    • Smazat výběr
  • Zvolte období
    • Všechny
    • Poslední týden
    • Poslední měsíc
    • Poslední rok
16. 2. 2016 | redakce

Každodenním zdrojem zpráv je pro Čechy počítač stejně jako televize

Počítač a televizi využívají alespoň občas ke sledování zpráv téměř všichni uživatelé internetu starší 15 let. Nejvíce roste konzumace zpravodajství v mobilu. V telefonech a tabletech je potenciál růstu největší, zhruba polovina dotázaných je zatím ke sledování zpráv nevyužívá vůbec. Informace o aktuálních trendech ve zpravodajství přinesla rozsáhlá studie, kterou na reprezentativním vzorku české internetové populace realizovala společnost Nielsen Admosphere.

Co se týče nejvyužívanějších zdrojů zpravodajství, vyhrává v České republice jednoznačně počítač (resp. notebook) a televize. Tyto platformy využívají k dennímu sledování zpráv zhruba dvě třetiny respondentů, pouze 3-4 lidé ze 100 uvedli, že je jako zdroj zpráv nevyužívají vůbec. Na třetím místě je u uživatelů internetu starších 15 let zpravodajství v rozhlase, alespoň jednou denně je poslouchá bezmála polovina respondentů.

S odstupem čtvrté je sledování zpravodajství prostřednictvím mobilu. To meziročně stále roste, dle posledního výzkumu hledá zprávy v telefonu alespoň jednou denně více než čtvrtina dotázaných. „Pro srovnání, na Slovensku jsou uživatelé internetu v tomto mnohem dál, mobil je tam třetím nejčastějším zdrojem zpravodajství,“ komentuje výsledky výzkumu Alena Ivánková z Nielsen Admosphere.

Žebříček platforem využívaných k denní konzumaci zpravodajství u českých uživatelů internetu uzavírají tištěné noviny a tablet. Na rozdíl od tabletu však mají noviny daleko větší základnu lidí, kteří je jako zdroj zpravodajství alespoň někdy využívají. Výsledky jsou tedy zajímavé i z druhé stránky, z pohledu neuživatelů. Z českých respondentů  zprávy v mobilu nesleduje celých 40 %, v tabletu dokonce dvě třetiny. Důvodem nemusí být neochota zpravodajství v těchto zařízeních sledovat, ale prostý fakt, že lidé dané přístroje nevlastní či v nich nemají dostupné internetové připojení.

Nahoru
Podobné články:
Aktuální články: