Kanye West chtěl spolupracovat s IKEA. Takto si to ale nepředstavoval

8. 8. 2016 | Petr Michl
IKEA vs. Kanye West. Apetit rappera na spolupráci se švédskou značkou byl zadupán vlnou internetových memů.

„Za zeptáni nic nedáš," říká se. Majitel jednoho z největších eg současného showbyznysu, Kanye West, se ovšem domnívá, že v případě zájmu o partnerství s oblíbenou značkou stačí jen naznačit na Twitteru. Tuto taktiku ostatně úspěšně praktikoval i Johny Machette, když si zažádal o peníze na klip z Teri Blitzen, tak proč by to proboha nemohlo vyjít skutečnému rapperovi? V březnu tohoto roku zatweetoval, jak byl inspirován návštěvou obchodu s nábytkem IKEA. Jeho mysl doslova bouřila možnostmi.

O měsíc později pak navázal s náčrtem postele. Jeho schopnost prodat béžové vágusovské tepláky dle vlastního návrhu jako luxusní módní kousek u nás vzbuzuje oprávněný dojem, že by i toto mohlo projít jako dostatečný důkaz schopností v oblasti interiérového designu.

Nikdo se ovšem neozýval, takže umění nepřímého oslovení předvedl i v rozhovoru na stanici Radio 1 patřící BBC. Musím pracovat s IKEA, vytvářet nábytek a interiérový design," nechal se slyšet s tím, že si je jistý tím, že by studenti milovali jeho představu minimalistického bytu zasazeného na vysokoškolské koleje. Poté o sobě mluvil sice ve třetí osobě, ale sdělení muselo být konečně křišťálově jasné i v ústředí nábytkářského řetězce: Hej IKEA, nech Kanyea tvořit. Umožni mu toto udělat, protože víš ty co, chci od něj postel, chci od něj stůl!"

Z centrály se sice nikdo neozval, ale dostatečný smysl pro humor prokázala IKEA Australia. Na své facebookové stránce publikovala příspěvek směřovaný velkému Kanye Westovi s fotografií plánku podivné postele s jeho předívkou Yeezy namísto názvu a se vzkazem: Hey Kanye, chtěli bychom vidět, co bys dokázal vytvořit... mohli bychom tě udělat slavným."

Znění v originál bylo: Hey Kanye, we'd love to see what you'd create... we could make you famous," přičemž slovo „famous" odkazovalo na jeho naposledy vydaný stejnojmenný singl. K němu vytvořený videoklip, v němž vedle sebe leží na nebývale široké posteli řada celebrit zcela nahá, vyvolal pořádnou kontroverzi.

Jeden facebookový příspěvěk neměl natolik silnou odezvu, ale internetem rozhodně zarezonoval. Vtipná reakce australské pobočky IKEA podnítila lidovou tvořivost a výsledkem je řada vynikajících memů ve stejném stylu. Začít musíme pochopitelně novým logem, které oslavuje vzájemnou spolupráci.

Yeezyho tendencím k minimalismu by jistě lahodily i rybí prsty, jejichž tvar dokonalého kvádru narušuje jen nepravidelný povrch strouhanky.

I trůn hodný krále nemusí být nijak zvlášť zdobný.

Speciální foto rámeček posouvá o úroveň vtipnosti výše věnování plné sebelásky: „To Kanye, love Kanye."

Hest znamená ve švédštině kůň.

A nakonec ten nejkrutější, ale bezpochyby nejúspěšnější žert. Doslova židle na dva zadky věnovaná manželce Kanyea Westa, Kim Kardashian.



Zdroje: Adweek, Bored Panda, BBC / Radio 1


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: