Kampaň sušenek Honey Maid otevírá tabu. Přestává ignorovat existenci rozvedených rodin

10. 9. 2014 | Petr Michl

Ideální rodiny z reklam se vymykají realitě hned v několika ohledech. Pomineme to, že standardem je krásný prosvětlený dům a obří kuchyně za několik statisíců. Rodiče jsou povětšinou ještě na prahu třicítky plni atraktivity, navzdory skutečným statistikám u vyšších příjmových skupin mají ale ve svém věku již dvě odrostlejší děti navštěvující ideálně první stupeň základní školy. V rozporu se skutečností je ovšem i to, že v rámci reklamních přestávek nepotkáte jedinou rozvedenou či nekompletní rodinu. Americká značka grahamových sušenek Honey Maid se to snaží změnit.



Reklama přistupuje často k pozitivní změně reality. Typickým příkladem jsou genderově i rasově vyvážené týmy lidí u byznys fotografií z fotobank. Máloco je ovšem tak přehlíženo jako rozvedená rodina. Přitom se říká, že se dnes každé druhé manželství rozvede. Celkově je v USA na 40 % rozvedených manželství. Není to žádná anomálie, je to stav, s kterým se musí nějak vypořádat každý druhý. Značka sušenek Honey Maid doplňuje svou kampaň „This is Wholesome" téměř dvouminutovým videem v produkci agentury Droga5. To zachycuje osud malého kluka Isaaca, který má dle vlastního vyjádření dva táty a dvě mámy.



Spot ukazuje, že Isaac nijak zvlášť netrpí. Jeho rodiče mají nové životní partnery, ale stále tu jsou pro něj. Dokáží si s ním společně hrát, strávit dovolenou nebo oslavit narozeniny. Rozvod rozhodně není ničím příjemným, ale je to zkrátka život. A ten prostě jde dál.

I zde je samozřejmě zachycen nejlepší možný scénář, ne každé dítě z rozvedené rodiny žije v tak harmonickém prostředí. Přesto je tento spot jakýmsi milníkem na cestě k reklamě, jež je opravdovější. Tím, že ukazuje aspekty života, kterým se nikdo jiný nevěnuje, navíc přidává i na autenticitě značky a její unikátnosti. Kampaň This is Wholesome už na tuto cestu vykročila na jaře, kdy byla vytvořena série věnující se netradičním rodinám – těm, kde je otec, americký voják dlouhé měsíce pryč, kontroverznímu znázornění rodiny, kterou tvoří dva gay tátové a syn, a tátu, jenž vychovává svého syna sám.

Tento přístup se vyplácí i obchodně. Gary Osifchin, uvedl pro USA Today, že prodeje se v průběhu června a července zvedly o 7 % a vyhledávání jména Honey Maid na Googlu narostlo o 400 %. Otevření tabu rozvedených rodin by mohlo mít ještě větší relevanci, protože se s tímto tématem může ztotožnit výrazně větší množství populace. Honey Maid zároveň podporuje konverzaci pod hashtagem #NotBroken, naznačujícím, že rozvedená rodina nemusí nutně znamenat také rozbitý domov.

Zdroje: USA Today, Time


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: