Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
  • Zvolte témata článků
    • Online marketing
      • E-Commerce
      • Google
      • Mobilní aplikace
      • Mobilní zařízení
      • PPC
      • Reklama online
      • SEO
      • Virální marketing
    • Sociální sítě
      • Facebook
      • Google+
      • Instagram
      • Kampaně na sociálních sítích
      • LinkedIn
      • Pinterest
      • Reklamy na Facebooku
      • Twitter
      • YouTube
    • Marketing
      • Budování značky
      • Content Marketing
      • Guerilla marketing
      • Marketing v neziskovém sektoru
      • Marketingové nástroje
      • Marketingový výzkum
      • Podpora prodeje
    • Praxe
      • Kreativní inspirace
      • Legislativa
      • Případové studie
      • Reportáže
      • Rozhovory
      • Tipy na akce
    • Public Relations
      • Formy PR
      • Interní komunikace
      • Krizová komunikace
      • Media Relations
      • Online PR
    • Video
      • Kreativní reklama
    • Smazat výběr
  • Zvolte období
    • Všechny
    • Poslední týden
    • Poslední měsíc
    • Poslední rok
28. 1. 2016 | Jakub Hort

Kampaň #WomenNotObjects bojuje sarkasmem proti objektifikaci žen

 

Agentura Badger & Winters se vydala na misi, na jejímž konci leží úplně nový svět reklamy. Svět, ve kterém nejsou ženy používány jako nástroj k získání pozornosti. Kampaň #WomenNotObjects byla vytvořena nejen ke zvýšení povědomí, ale hlavně k přesvědčení marketérů a agentur, že existují i jiné a mnohem lepší způsoby propagace.

Celé to začalo zadáním slovního spojení „Objectifying women“ do vyhledávače. V tu chvíli jste doslova pohlceni lavinou reklamních materiálů, ve kterých vystupují ženy v nelichotivých situacích, často doplněné o dvojsmyslný text. „Zbožňuju orální sex se sendvičem,“ říká s naprosto kamenným výrazem ve tváři modelka, která v roce 2009 nafotila reklamu pro Burger King. „Je super obětovat vlastní důstojnost za drink,“ připojuje se další kolegyně z reklamy na alkoholický nápoj. „Doufám, že až moje dcera vyroste, tak bude mít přesně takové přátele,“ pokračuje další z mnoha modelek ve videu, zatímco v ruce drží plakát stroze oděných slečen. Inspirace pro tvorbu sarkastických poznámek je díky marketingovým kampaním vskutku nekonečná.

I když je kampaň kritikou reklamního průmyslu, tento nápad přichází právě z jejího nitra.  Madonna Badfer, spoluzakladatelka a kreativní ředitelka agentury, která má tuto kampaň na svědomí řekla pro Wall street Journal: „ Video jsme také částečně vytvořili k uctění památky mých dcer, které zemřely při požáru domu v roce 2011. Chceme tím pomoct k přeměně reklamního průmyslu a přesměrovat zprávy, které k mladým ženám vysílá a snižuje tím jejich sebevědomí a sebedůvěru.“

Ženy si jsou v těchto reklamách často, ale ne vždy, vědomy toho, pro koho pózují, málokdy však mohou ovlivnit, jak bude výsledek jejich práce ve finále využit a zobrazen. Konkrétně v těchto reklamách nejsou ženy v centru pozornosti kvůli vyjádření vlastní sexuality, ale aby připoutaly pozornost diváků na konkrétní produkt.

Tato kampaň není jedinou, která se snaží změnit zobrazování žen v reklamách. Před dvěma lety uvedl Procter & Gamble kampaň „Like a Girl“, ve které po různých jednotlivcích chce, aby běželi, házeli nebo se prali „jako malá holka“. Dospělé ženy braly toto spojení jako urážku, zatímco dívky se snažily ukázat, co v nich doopravdy je.

Zdroje: Adweek,Wall street Journal

Nahoru
Podobné články:
Aktuální články: