Jste si jisti svým původem? Test DNA by vás pravděpodobně vyvedl z omylu

4. 7. 2016 | Kateřina Tauchenová
Jak reagují lidé, kteří jsou si jistí svým původem, když zjistí, že se mýlili a že jejich národnost je ve skutečnosti jiná? Říci, že jsou v šoku, skutečnost ani zdaleka nevystihuje. Podívejte se sami.

Jak to dopadne, když lidem, kteří mají poměrně silné předsudky vůči jiným národnostem, řeknete, že jejich původ je ve skutečnosti jiný, než si celý život mysleli? Odpověď na tuto otázku hledá v nové emotivní kampani dánská cestovní agentura Momondo. I kvůli současné vyostřené situaci týkající se imigrantů vzbudila kampaň velký zájem a videa, která jsou její součástí, nasbírala během několika týdnů miliony zhlédnutí po celém světě.

Cestovní kancelář v kampani využila služby společnosti AncestryDNA, která se zabývá testováním DNA, a nechala otestovat DNA 67 dobrovolníků různých národností i pohlaví, kteří si dle svého přesvědčení byli svým původem jisti. Někteří z nich měli dokonce velmi vyhraněný názor na některé jiné národnosti. O to větší bylo pak jejich překvapení, když obdrželi výsledky obsahující informace o jejich skutečném genetickém původu.

„Vycházeli jsme z našeho přesvědčení, že na světě existuje více věcí, které nás spojují, než těch, která nás rozdělují, řekl AdFreak zástupce cestovní kanceláře Momondo Lasse Skole Hansen.  „Doufáme, že tím, že ukazujeme rozmanitost v každém z nás, dokážeme prolomit některé bariéry mezi lidmi.“

Na počátku videa jsou si všichni jisti, že znají svůj původ. Jsem pyšný na to, že jsem Angličan. Má rodina sloužila této zemi a bránila ji,“ říká například v rozhovoru mladý muž Jay a dodává: „Nemám moc rád Němce.“

Stejně tak je si svým původem jistá i mladá žena jménem Ellah, která během rozhovoru ukazuje fotky své matky na tradiční kurdské svatbě. Nějaká část mého já vlastně nenávidí Turky,“ říká a hned se vyděšeně opravuje: „Ne Turky jako lidi, ale jejich vládu!“

Ostatně, podívejte se na „přesvědčivé“ argumenty účastníků experimentu o jejich původu sami:

Překvapení a emoce účastníků experimentu z videa doslova sálají. Těžko říci, zda je dojemnější zcela nečekané setkání Ellah s dosud nepoznaným bratrancem účastnícím se stejného experimentu, nebo prohlášení Francouzky Aurelie, že „na světě by neexistovalo nic jako extremismus, kdyby lidé znalli svůj skutečný genetický původ.“

Dojemné, ale i vtipné jsou i další videa, která se zabývají jednotlivými příběhy účastníků experimentu. Jako například zjištěním výše zmíněného Jaye, který nemá rád Němce, že on sám je vlastně z pěti procent Němec…

…nebo „100% Francouzky“ Aurelie, která na základě testu DNA zjistí, že její předci pocházeli především z Anglie a řecko-italské linie.

Vzhledem k tomu, že za vznikem kampaně stojí cestovní kancelář, není žádným divem, že na konci videa zazní otázka: „A chtěli byste se do všech zemí, odkud geneticky pocházíte, také podívat?“ následovaná rozhodnou odpovědí: „No jistě!“ Kampaň je navíc spojena se soutěží, v níž jeden z těch, kteří si nechali svou DNA otestovat, vyhraje cestu do všech zemí, které zanechaly na jeho DNA stopu. Několik dalších se pak podívá alespoň do jedné ze zemí svého původu.

 

Štítky dokumentu: Virální marketing

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: