Jsou Zelení a mají nový vizuální styl

23. 1. 2017 | Petr Michl
Strana Zelených si nově říká oficiálně Zelení. Představila navíc zjednodušený vizuální styl.

Strana Zelených pořádala o víkendu v Hradci Králové sjezd. Nesl se ve jménu zjednodušování: ze samotného názvu bude vypuštěna strana a zůstanou Zelení, na složitosti ubral i vizuální styl.

Pro něj je charakteristický v současnosti módní flat design, jako nové logo postačí velké Z v barvě Pantone 7493, o poznání světlejšímu odstínu zelené oproti tomu používanému doposud.

Pro srovnání nabízíme variantu loga předchozího, jež se vyznačovalo vypsáním celého názvu a symbolu čtyřlístku. Toto logo bylo součástí vizuálního stylu, který reprezentoval stranu od roku 2006.

Aktuálním fontem písma je pak Urban Grotesk.


Autorem nového vizuálního stylu jsou Babeta Ondrová a Jan Slovák. „Dnešní svět je tak plný informací, že, když chceš na něco upozornit, musíš to udělat jednoduše, až ikonicky,“ upozorňuje ve videu, které ho představuje. 

Volební manažer strany Lukáš Otevřel komentuje nový vizuální styl:

„Pojďme se vydat směrem k nové a progresivní značce, prosté kudrlinek, manýr, která bude přímočaře a sebevědomě dávat prostor pro nová užití. V dnešní zrychlené digitální době, kdy forma nabízí nové netušené možnosti prezentace obsahu, který je u našich ne vždy jednoduchých témat vždy pochopen a vysvětlen správně.

Minimalistická proporce nové značky dává ve skutečnosti maximalistické možnosti využití, reinterpretaci, vytváření hry tvarů, asociací s písmenem Z.

Změna, začátek, země, zodpovědnost. To všechno může byt naše nové Z.

O co nám jde? O vytvoření atraktivní až ikonické značky, která na konkrétních srozumitelných tématech vysvětluje „zelené” myšlenky stávajícím voličům i těm, kdo o SZ zatím uvažovali jen okrajově.

Značka zelených je živá, současná, atraktivní a transparentní.

Potřebujeme více „rozkročenou” identitu, která není jen environmentální a umí vypadat „nepoliticky”.”

Zelení mají štěstí v tom, že zelená barva je nejen v ČR, ale i v evropském politickém spektru, jejich barvou. Největší množství stran ve svém vizuálním stylu používá modrou, která uklidňuje a je jakýmsi symbolem stability. Zelená zbývá jenom jim, její environmentální étos je ale definující nejen v dobrém, ale i v tom zlém: naznačuje jednodimenzionální politickou agendu.

Zelení zveřejnili i svůj nový grafický manuál. Uvádí se v něm:

„Značka je nepřehlédnutelná. Je vizuálně silná a jednoduchá. Stačí ji letmo zahlédnout a každý si ji zapamatuje. Není to příliš? Ne! Je to současné. A být současný znamená pracovat se současnými komunikačními prostředky. Proto je to ikona. Vidím a rozumím. Je to značka zpracováním sebevědomá a současná. Je (graficky) čistá. Je taková, jako Zelení. Je praktická pro užití. Je taková, aby oslovila mladé voliče."

Mezi moderními komunikačními prostředky je zamýšlen i Facebook. Možná si vybavíte, že před minulými parlamentními volbami profilové obrázky některých z nich zezelenaly. Nyní se jen překryjí velkým Z. Ano, zelený Zorro zasahuje.

 

Nový vizuální styl ale zdobí stejná jednoduchost i na vizitkách, tričkách nebo plackách.




Celkově lze změnu, kterou Zelení představili, hodnotit velmi pozitivně. Zelení mají štěstí v tom, že mezi aktivními členy figurují profesionálové z oblasti marketingové komunikace. Profesionalita jejich propagace na úrovni grafické prezentace nebo volebních spotů tak byla vždy na vysoké úrovni. Vzpomeňte třeba na rappujícího minulého předsedu Ondřeje Lišku.

Předseda strany, Matěj Stropnický, říká, že by měl nový vizuální styl upoutat mladé voliče. „Je to nějaká nabídka pro mladé lidi, kteří se o politiku zatím nezajímají, protože nevědí, co by jim mohla dát." Potvrzením tohoto směru může být i, že mezi tvářemi podporovatelů se objeví 16letý politický aktivista Jakub Čech. Jestli tato taktika vyjde, se dozvíme ve volbách do Poslanecké sněmovny, které se odehrají na podzim 2017. Již dnes je však jasné, že jen s podporou uvědomělé části prvovoličů se do dolní komory Parlamentu dostat nedá. Zelení tak stojí před úkolem oslovovat voliče napříč populací a regiony v celé republice.

Štítky dokumentu: Budování značky
Sdílejte tento článek:
Podobné články: