Jak udělat levné CSR, které zazáří na Facebooku? V České spořitelně si nazuli papuče

19. 10. 2018 | Petr Michl
Potřebujete pro CSR, co je vidět, skutečně fotku s předáváním šeku v nadživotní velikosti? Zapojení ČS do tzv. Papučového týdne dává lekci v tom, že někdy stačí jen skutečné přijetí iniciativy zaměstnanci a jeden facebookový příspěvek.

CSR je důležitá věc. Nic si nenamlouvejme, firmy společensky prospěšné aktivity dělají také proto, aby byly vidět v dobrém světle. To by ale musel nejdřív fakt, že podniky XY poslal tučný šek dětskému domovu nebo užitečné neziskové organizaci, někoho zajímat. A klasická tisková zpráva oznamující, že se „páchalo dobro“ dnes naprostou většinu médií nechává zcela chladnou. Česká spořitelna (ČS) nyní ukázala, jak na své CSR upozornit na Facebooku.

ČS se přidala k letošní kampani Doma na podporu mobilních hospiců. Kampaň odstartovala v pondělí 8. října tzv. Papučovým dnem, bačkory ten den nazulo 3 777 zaměstnanců Finanční skupiny České spořitelny. Příspěvek, kterým se ke kampani banka přihlásila na svém facebookovém profilu, se stal nejúspěšnějším postem v historii spořitelních sociálních sítí.

K podpoře kampaně Spořitelna vyzvala i na svém facebooku a slíbila poslat 10 tisíc korun mobilnímu hospici Ondrášek, hlavnímu organizátorovi kampaně, pokud post získá alespoň dva tisíce lajků a sdílení. Post se stal s 3 460 interakcemi, více než 166 tis. impresemi (z toho je 50 % organických, 37 % virálních a jen 12 % placených) tím nejúspěšnějším v historii spořitelního facebooku vůbec. Organický dosah činil 88,3 tis., virální šíření 65,7 tis. a placený dosah 23,9 tis. (investice 18 Eur).



Čistě utilitárním pohledem by při nákladech cca 10 500 korun byla toto poměrně levná kampaň s velkým dosahem.

Spořitelně slouží ke cti, že u částky 10 tisíc nezůstala. Za každého ze zaměstnanců v pantoflích přispěla navíc Ondráškovi, symbolickou desetikorunu. 241 zaměstnanců banky se zapojilo do sbírky ve prospěch Ondráška, poslali téměř 43 tisíc korun, Nadace České spořitelny jejich dary zdvojnásobí. K mobilnímu hospici tak od České spořitelny, jejích zaměstnanců a nadace i díky úspěšnému facebookovému postu putuje celkem 140 tisíc korun.

Kampaň měla ve Finanční skupině České spořitelny velkou spontánní podporu. Interní sociální síť Spořitelny „Včelín" zaplavilo více než 150 fotografií týmů v papučích ze stovky měst napříč republikou. Zapojili se lidé v pobočkách i na pracovištích centrály, centrech Erste Premier, Erste Private Banking, regionálních korporátní centrech a v dceřiných společnostech - například Stavební spořitelna ČS, Penzijní společnost ČS a Realitní společnost ČS. Pantofle nazuly i známé osobnosti banky v čele s Danielou Peškovou, členkou představenstva.  


Členka představenstva Daniela Pešková v papučích. Zdroj: ČS

Zkrátka šlo o CSR, jak má být: takové, které skutečně zajímá lidi uvnitř firmy, a navíc si o něm dozví i velký počet lidí zvenku.

Tip redakce:

Česká spořitelna to v posledních letech se CSR umí. A to díky tomu, že si uvědomila, že hrdinou k oslavování není ten, kdo obdaroval bohulibý projekt, ale ti, co za ním stojí.

Dokázala to mimo jiné sérií videí představující římskokatolického kněze Josefa Suchára, který vrátil život do zapomenuté vesničky v Sudetech a vytvořil v ní domov pro hendikepované.


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: