Italové budou kupovat automobily Fiat přes Amazon

21. 11. 2016 | Petr Michl
Auta se kupují i online. Modely Fiat Panda, 500 a jeho prodloužená varianta 500L budou v Itálii k dispozici na Amazonu.

Nákup auta online už není něčím nevídaným, ale rozhodně se ještě nestal standardem. Dohoda mezi Amazonem a koncernem FCA (Fiat Chrysler Automobiles) by to mohla změnit. Dle ní si budou moci italští zákazníci pořídit na Amazon.it Fiaty.

Konkrétně se bude jednat o modely Fiat Panda, 500 a jeho prodlouženou variantu 500L. Není náhodou, že všechny vozy patří mezi ty, které oslovují mladé zákazníky. Amazon by měl nabídnout až o třetinu větší slevy, než mohou nabídnout tradiční autorizovaní prodejci.


Fiat 500. Zdroj: fiat.co.uk

„Nastal čas, kdy zákazníkům nabídneme nové, efektivnější a transparentnější způsoby prodeje automobilů,“ uvedl na tiskové konferenci ředitel italské divize FCA Gianluca Italia. To ovšem neznamená, že prodej aut přes Amazon bude připomínat klasický nákup na e-shopu s dovážkou zboží až do domu. Auto bude po objednání k dispozici do 2 týdnů a zákazník si ho bude muset jít vyzvednout ke klasickému prodejci.

To neznamená, že cílem automobilky to není v dlouhodobém horizontu změnit. Autorizovaní prodejci si berou nezanedbatelnou část marže. Jejich role je přitom ve srovnání s dobou před 20-30 lety méně důležitá. Nadbytek motoristických pořadů, online recenzí, uživatelských diskusních fór a moha nových zdrojů informací způsobil to, že lidé chodí do autosalónů často víceméně rozhodnutí či případně chtějí při zkušební jízdě porovnat několik konkurenčních modelů. Právě první rozhodnutá skupina zákazníků může být tou primární, která nakoupí auto na internetu a nepřijde jim to nikterak divné.

Důkaz, že to jde, máme i z domácího prostředí. Slevomat nabízel letos v září přes svůj portál vozy odcházející generace Huyndai i30 a neměl s jejich odbytem žádné potíže. I v tomto případě se ale jednalo o zprostředkování koupě u prodejce, konkrétně u autosalónů Centrum Praha a Centrum CB. Na Slevomatu si lidé kupovali rezervaci vozu se slevou 40 tisíc korun za 5 tisíc Kč. Díky velké poptávce a zcela digitální cílové skupině se dosud podařilo tradiční autoprodejce výrazněji obejít jen automobilce Tesla.

Zdroje: Reuters, Business Insider, Slevomat

Štítky dokumentu: E-Commerce
Sdílejte tento článek:
Podobné články: