Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
  • Zvolte témata článků
    • Online marketing
      • E-Commerce
      • Google
      • Mobilní aplikace
      • Mobilní zařízení
      • PPC
      • Reklama online
      • SEO
      • Virální marketing
    • Sociální sítě
      • Facebook
      • Google+
      • Instagram
      • Kampaně na sociálních sítích
      • LinkedIn
      • Pinterest
      • Reklamy na Facebooku
      • Twitter
      • YouTube
    • Marketing
      • Budování značky
      • Content Marketing
      • Guerilla marketing
      • Marketing v neziskovém sektoru
      • Marketingové nástroje
      • Marketingový výzkum
      • Podpora prodeje
    • Praxe
      • Kreativní inspirace
      • Legislativa
      • Případové studie
      • Reportáže
      • Rozhovory
      • Tipy na akce
    • Public Relations
      • Formy PR
      • Interní komunikace
      • Krizová komunikace
      • Media Relations
      • Online PR
    • Video
      • Kreativní reklama
    • Smazat výběr
  • Zvolte období
    • Všechny
    • Poslední týden
    • Poslední měsíc
    • Poslední rok
9. 4. 2015 | Petr Michl

Irské papírnictví drtí homofobní letáky a prodává je jako svatební konfety



V Irsku je v současné době jedním z hlavních politických témat otázka povolení sňatků lidí stejného pohlaví. V tradičně katolické zemi bude dokonce rozhodnuta referendem, které se uskuteční příští měsíc. A ano, i takové téma může být námětem marketingových aktivit.

V souvislosti s referendem se to po tamních ulicích pravděpodobně jen hemží reklamami těch, co budou hlasovat „Ano“ i „Ne“. I politický souboj by měl mít nějakou úroveň. Papírnictví Daintree Papers proto v rámci kampaně „Shred of Decency“ drtí letáky, které proti sňatkům lidí stejného pohlaví brojí a jsou zároveň doplněné homofobními vyjádřeními. Kusy papíru pak prodává jako svatební konfety. Jsou prý ze 100% recyklovaných lží.

Nejde pouze o politickou manifestaci. Konfety jsou prodávány v pytlíku za 5 euro, přičemž celý výtěžek má směřovat na podporu kampaně ve prospěch povolení sňatků gayů a leseb. Papírnictví přistoupilo k propagaci světonázoru, za kterým stojí, s pomocí lokální agentury Rothco. Díky tomu dává o svém počinu vědět i s pomocí přiloženého videa.

Míchat politiku s propagací komerčních subjektů není obecně doporučovanou taktikou. Jistě, například hipsterská kavárna v Praze si může bez obav dovolit lákat klidně i na výstavu karikatur našeho současného prezidenta a svému osazenstvu se zavděčí. Témata, jež mohou cílovou skupinu konkrétního podniku více rozdělovat, ale není zpravidla moudré otevírat. Je zkrátka škoda ztrácet zákazníky kvůli věcem, které sami nemůžete příliš ovlivnit a jež vůbec nesouvisí s vaším produktem či službou.

Zákazníci papírenictví jistě nejsou nijak zvlášť politicky jednotnou masou. Přáníčko, sešit či blok z Daintree Papers může ostatně využít i homofob. Na druhou stranu v tomto irském obchodě asi věří, že i svým malým dílem mohou ve stávající situaci přeci jenom pomoci svému stanovisku. A nutno dodat, že tak pomohou značně i sami sobě. Znáte značku nějakého jiného papírnictví v cizím městě, nemluvě o cizí zemi? Nákladově levné gesto jim pomohlo k propagaci a mediálnímu zviditelnění v hodnotě, kterou by si pravděpodobně jinak nemohli ani ve snu dovolit.



Dle posledního průzkumu schvaluje sňatek osob stejného pohlaví 76 % osob, 55 % u těch starších 65 let. Samotné referendum se pak má konat 22. května.

Zdroj: Mashable, Daintree Papers

Nahoru
Podobné články:
Aktuální články: