Irské papírnictví drtí homofobní letáky a prodává je jako svatební konfety

9. 4. 2015 | Petr Michl
Irsko čeká referendum o povolení sňatků lidí stejného pohlaví. Papírnictví Daintree Papers se originálně staví na stranu jeho zastánců.



V Irsku je v současné době jedním z hlavních politických témat otázka povolení sňatků lidí stejného pohlaví. V tradičně katolické zemi bude dokonce rozhodnuta referendem, které se uskuteční příští měsíc. A ano, i takové téma může být námětem marketingových aktivit.

V souvislosti s referendem se to po tamních ulicích pravděpodobně jen hemží reklamami těch, co budou hlasovat „Ano“ i „Ne“. I politický souboj by měl mít nějakou úroveň. Papírnictví Daintree Papers proto v rámci kampaně „Shred of Decency“ drtí letáky, které proti sňatkům lidí stejného pohlaví brojí a jsou zároveň doplněné homofobními vyjádřeními. Kusy papíru pak prodává jako svatební konfety. Jsou prý ze 100% recyklovaných lží.

Nejde pouze o politickou manifestaci. Konfety jsou prodávány v pytlíku za 5 euro, přičemž celý výtěžek má směřovat na podporu kampaně ve prospěch povolení sňatků gayů a leseb. Papírnictví přistoupilo k propagaci světonázoru, za kterým stojí, s pomocí lokální agentury Rothco. Díky tomu dává o svém počinu vědět i s pomocí přiloženého videa.

Míchat politiku s propagací komerčních subjektů není obecně doporučovanou taktikou. Jistě, například hipsterská kavárna v Praze si může bez obav dovolit lákat klidně i na výstavu karikatur našeho současného prezidenta a svému osazenstvu se zavděčí. Témata, jež mohou cílovou skupinu konkrétního podniku více rozdělovat, ale není zpravidla moudré otevírat. Je zkrátka škoda ztrácet zákazníky kvůli věcem, které sami nemůžete příliš ovlivnit a jež vůbec nesouvisí s vaším produktem či službou.

Zákazníci papírenictví jistě nejsou nijak zvlášť politicky jednotnou masou. Přáníčko, sešit či blok z Daintree Papers může ostatně využít i homofob. Na druhou stranu v tomto irském obchodě asi věří, že i svým malým dílem mohou ve stávající situaci přeci jenom pomoci svému stanovisku. A nutno dodat, že tak pomohou značně i sami sobě. Znáte značku nějakého jiného papírnictví v cizím městě, nemluvě o cizí zemi? Nákladově levné gesto jim pomohlo k propagaci a mediálnímu zviditelnění v hodnotě, kterou by si pravděpodobně jinak nemohli ani ve snu dovolit.



Dle posledního průzkumu schvaluje sňatek osob stejného pohlaví 76 % osob, 55 % u těch starších 65 let. Samotné referendum se pak má konat 22. května.

Zdroj: Mashable, Daintree Papers

Štítky dokumentu: Media Relations

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: