Internetové nákupy Čechů: Čínský Aliexpress předběhl domácí e-shopy

22. 12. 2015 | redakce
Na kterém e-shopu provedou Češi nejvíce plateb? Dle statistik mBank za rok 2015 překonává veškeré domácí internetové obchody čínský Aliexpress.

Zdá se vám, že většina lidí v období roku i před Vánocemi nakupuje v českých e-shopech? Opak je pravdou, což dokazuje analýza největší české internetové banky mBank, která zkoumala platby kartou uskutečněné za poslední rok na internetu.

Překvapením bylo zjištění, že čínský Aliexpress je z pohledu internetových plateb nejpoužívanějším e-shopem u českých zákazníků, jemuž stoupl počet transakcí o 31 %, ale objem transakcí zůstal stejný jako minulý rok. To znamená, že u Aliexpressu loni klienti mBank kupovali za 480 Kč, letos to bylo průměrně jen za 360 Kč za jeden nákup, což však stále dokazuje, že se Češi nebojí nakupovat v zahraničních e-shopech a nevadí jim delší doba dodání zboží. První však i letos zůstává americký PayPal, a to i s poklesem 13 %.

Na třetím místě jsou stránky poskytovatelů přepravních služeb, konkrétně České dráhy, které stouply o 27 % a předběhly tak Student Agency, která zaznamenala pokles transakcí o 13 %. Důvodem může být stoupající obliba internetového e-shopu Českých drah. Transakce přepravce Leo express v letošním roce stouply pouze nepatrně.

Největší nárůst v roce 2015 v počtu transakcí má s 39 % platební portál Gopay, větší objem transakcí je viditelný také u internetových stránek operátorů. Ačkoli by se dalo předpokládat, že nejvyšší počet i objem transakcí budou mít internetové obchody, jejich růst se dá v letošním roce vyčíslit v řádech jednotek procent. Slevomat navíc meziročně klesl v počtu transakcí o 26 %, Alza a Mall zůstávají přibližně na stejných číslech.

Vášeň pro hru Češi nezapřou, což dokazuje 2,4 % nárůst objemu plateb hráčské stránky steamgames.com, kam v období 15. 11. - 15. 12. 2015 putovalo od českých hráčů celkem 1,2 mil. Kč. Novinkou je v letošním roce také portál damejidlo.cz, který bychom v loňském žebříčku nenašli a letos se dostal do TOP15.

Štítky dokumentu: E-Commerce
Sdílejte tento článek:
Podobné články: