Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
  • Zvolte témata článků
    • Online marketing
      • E-Commerce
      • Google
      • Mobilní aplikace
      • Mobilní zařízení
      • PPC
      • Reklama online
      • SEO
      • Virální marketing
    • Sociální sítě
      • Facebook
      • Google+
      • Instagram
      • Kampaně na sociálních sítích
      • LinkedIn
      • Pinterest
      • Reklamy na Facebooku
      • Twitter
      • YouTube
    • Marketing
      • Budování značky
      • Content Marketing
      • Guerilla marketing
      • Marketing v neziskovém sektoru
      • Marketingové nástroje
      • Marketingový výzkum
      • Podpora prodeje
    • Praxe
      • Kreativní inspirace
      • Legislativa
      • Případové studie
      • Reportáže
      • Rozhovory
      • Tipy na akce
    • Public Relations
      • Formy PR
      • Interní komunikace
      • Krizová komunikace
      • Media Relations
      • Online PR
    • Video
      • Kreativní reklama
    • Smazat výběr
  • Zvolte období
    • Všechny
    • Poslední týden
    • Poslední měsíc
    • Poslední rok
8. 2. 2016 | Petr Michl

Instagram usnadňuje život marketérům

Cílem Instagramu již není zdaleka jen poskytovat ty nejlepší filtry na čtvercové snímky jídla a bot. Nyní bere v potaz i požadavky inzerentů a marketérů, kteří s ním pracují. Odpovídá tomu i nově uvedené prodloužení maximální stopáže video reklam na 60 z 15 vteřin i snadnější umožnění správy více účtů na Instagramu z jednoho zařízení.   

Až minutové video reklamy

Instagram se dlouho reklamám bránil a to i po akvizici Facebookem v dubnu 2012. Důraz byl kladen na budování uživatelské báze, která velmi lpí na svém stylu fotografií s filtry, které vypadají jinak než klasický reklamní materiál. Téměř o 4 roky později jsme v jiné situaci a Instagram jde na ruku velkým inzerentům.

Uvedení reklam na Instagram je velkým úspěchem. Inzerenti se přizpůsobili stylu platformy a uživatelé ji neubývají. V tuto chvíli jich má Instagram na 400 milionů, kteří aplikaci používají alespoň jednou měsíčně. Nutnost přizpůsobení se specifikům platformy některé inzerenty odhání a týká se to i dosud maximálně 15vteřinového limitu na video reklamy. I proto nyní Facebook v podobě vlastníka přistoupil poměrně k nečekanému kroku, prodloužení maximální stopáže video reklam na 60 vteřin.


GIF z reklamy T-Mobile uvedené na Instagramu, která zvládá být zábavná i při delší stopáži. Podívejte se na ní zde.

To je dvojnásobek klasického půlminutového televizního reklamního spotu. Přitom původní myšlenka stojící za čtvrtminutovým limitem byla právě donutit inzerenty, aby pro Instagram tvořili ještě stravitelnější materiál i ve srovnání s internetovými pre-rolly. Video reklamy byly uvedeny na Instagramu v listopadu 2014 a dá se říct, že jsou dosud oproti reklamám ve formě fotografií vyloženě menšinový formát. Nová změna by to měla zvrátit. Otázkou je, jestli to není na úkor uživatelů. Ti totiž nejsou na minutové soustředění při scrollování feedem rozhodně zvyklí.

Více Instagram účtů z jednoho zařízení

Další novinka je mnohem méně kontroverzní, i když jde také na ruku na marketérům. Mnoho z nich se totiž stalo na Instagram specialisty a spravují najednou více účtů. Přepínání mezi spravovanými profily je na Facebooku naprostá samozřejmost, na jeho obrázkovém bratranci to ale dosud neplatilo.


Ukázka vrchu obrazovky telefonu s přepínáním účtů v rámci Instagramu.

Velká část social media manažerů po takové možnosti volá  celé roky. Nutnost opakovaného odhlašování či pro ještě netrpělivější držení několika mobilních zařízení jim zkrátka komplikuje práci. Nyní se ovšem blýská na lepší časy. Přepínání mezi několika účty v Instagramu bude umožněno. V tuto chvíli tedy jen pro vybrané uživatele s iOS a Androidem. Ti s iPhonem musí počkat, až se roll out rozšíří, uživatelé Androidu si ale o přednostní vyzkoušení nové funkcionality v beta testu mohou zažádat zde.  

Zdroje: MarketingLand, Techcrunch

Nahoru
Podobné články:
Aktuální články: