Instagram Stories nově umožňují přidání odkazů, označování nebo Boomerang videa

15. 11. 2016 | Kateřina Tauchenová
Instagram Stories se na konci minulého týdne dočkaly velkého vylepšení svých funkcí. Díky možnosti přidávat odkazy přímo do příspěvku mohou konečně získat převahu nad Snapchatem.

Tři měsíce po svém uvedení se Instagram Stories dočkaly první velké aktualizace. Přibyly jim funkce, které je významně odliší od jejich původní předlohy - Snapchat Stories. Nově totiž mohou uživatelé při sdílení instantních příběhů přidávat ke svým Stories odkazy a označení přátel, nebo využívat oblíbený nástroj na vytváření videosmyček Boomerang.

Označování dalších uživatelů Instagramu ve Stories funguje úplně stejně jako v případě klasických příspěvků. Stačí jen napsat @uživatelské_jméno člověka, kterého chcete ve svém příspěvku označit. Na rozdíl od klasického označení v příspěvku, po němž se označenému uživateli objeví jen notifikace na jeho profilu, ale při označení ve Stories přijde rovnou zpráva do inboxu.


Pokud rádi natáčíte krátká videa opakující se ve smyčce díky aplikaci Boomerang, budete mít z aktualizovaných Stories velkou radost. Aplikace Boomerang je totiž integrovaná přímo do Stories, a není proto nutné video externě upravovat – smyčka se vytvoří hned při jeho natáčení.
 
Zatímco Boomerang a označování jiných uživatelů v příspěvcích jsou dostupné všem, sdílet odkazy přímo ve Stories mohou pouze ověření uživatelé. To, že byl do Stories přidán externí odkaz zjistíte díky tlačítku „See more“ (Zobrazit další) ve spodní části story. Pokud po tlačítku přejedete směrem nahoru, link se začne načítat v prohlížeči umístěním přímo v aplikaci. Ani při kliknutí na zdánlivě externí odkaz tak Instagram vůbec neopustíte.
 
 
Je to poprvé v historii Instagramu (vyjma placené propagace), kdy mohou uživatelé vkládat odkazy přímo do svých příspěvků. Dosud si museli vystačit se zveřejňováním odkazů pouze ve svém biu, tedy přímo v popisku na svém profilu.
 
Nové funkce otvírají řadu dosud nedostupných možností nejen, co se tvorby kreativního obsahu týče, ale také způsobů neplacené propagace značek. Není proto divu, že téměř ihned po spuštění aktualizovaných Stories se značky začaly předhánět ve využívání novinek.
 
Jako první se příležitosti chytily například server o jídle Munchies nebo obchod se zbožím pro psy Barkbox, které začaly přidávat odkazy vedoucí na jejich produktové i obsahové stránky.
 
 
Server Munchies Stories využil k tomu, aby uživatele upozornil na nové recepty na svém blogu.
 
 
Nelenily ale ani módní značky – mezi prvními byl třeba oděvní řetězec Primark, který Stories využil k propagaci své nové mobilní aplikace.
 
 
Díky novým funkcím může Instagram získat body navíc v souboji o přízeň uživatelů, který po celou dobu své existence vede se Snapchatem. Právě absence možnosti přidávat odkazy přímo do příspěvků je totiž jedna z věcí, které jsou Snapchatu nejčastěji vytýkány. Značky totiž mohou uživatelé odvádět na své stránky pouze ze sponzorovaných příspěvků. Na Instagramu to teď ale mohou dělat zadarmo.

Zdroje: DigiDayInstagram Business Blog

Kam dál?



Věděli jste, že 70 % příspěvků na Instagramu nikdo nevidí? Sepsali jsme pro vás tipy, jak to udělat, aby vaše příspěvky nezapadly a uživatelé na ně reagovali. Přečtěte si, co funguje na Instagramu a s čím uspějete v roce 2019.

Veškeré aktuální články týkající se Instagramu pak naleznete v tomto přehledu
 
Štítky dokumentu: Instagram

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: