Inkoust vytvořený z usazenin v plicích zesnulých těžkých kuřáků skvěle zafungoval jako součást antikuřácké kampaně

4. 5. 2015 | Petr Michl



„T
oto není obyčejný inkoust. Je to celoživotní práce muže. Muže, který strávil 50 let svého života k vytvoření každé jeho kapky...tím, že kouřil každý den."  Takto dramaticky začíná video od reklamní agentury BBDO Proximity Thailand.  Antikuřácká kampaň prosáklá silným symbolismem dosáhla v Thajsku obdivuhodných výsledků.

Všechny záběry na zčernalé plíce, poškozené oční rohovky a zkažené zuby připadají mnoha kuřákům jako virtuální realita, která se jich netýká. Nová kampaň thajské Nadace pro propagaci zdraví nabídla ovšem něco hmatatelného, co už jde obtížněji ignorovat. Inkoust vzniklý ve spolupráci s fakultou medicíny univerzity z města Chulalongkorn byl vytvořen z černých usazenin v plicích již zesnulých těžkých kuřáků. Velice sugestivní video, jež jeho tvorbu představuje, má doslova umělecké parametry.



Nebyl vytvořen pouze jeden kalamář pro video, ale více exemplářů, které pak šlo pořídit při osvětových akcích. Takto odvážné myšlenky se chytla ve velké míře i média. Noví majitelé pak vyjadřovali svou podporu myšlence třeba i sdílením antikuřáckých vzkazů napsaných dotyčným inkoustem, takových sdílení bylo dokonce 100 tisíc. 



Nejlepší na kampani ovšem je, že skutečně zvyšovala motivaci kuřáků přestat se svým zlozvykem. Státní program, jehož cílem je přitom kuřákům asistovat, zaznamenal meziročně nárůst účastníků o 500 %.

Zdroj: AdWeek


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: