Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
  • Zvolte témata článků
    • Online marketing
      • E-Commerce
      • Google
      • Mobilní aplikace
      • Mobilní zařízení
      • PPC
      • Reklama online
      • SEO
      • Virální marketing
    • Sociální sítě
      • Facebook
      • Google+
      • Instagram
      • Kampaně na sociálních sítích
      • LinkedIn
      • Pinterest
      • Reklamy na Facebooku
      • Twitter
      • YouTube
    • Marketing
      • Budování značky
      • Content Marketing
      • Guerilla marketing
      • Marketing v neziskovém sektoru
      • Marketingové nástroje
      • Marketingový výzkum
      • Podpora prodeje
    • Praxe
      • Kreativní inspirace
      • Legislativa
      • Případové studie
      • Reportáže
      • Rozhovory
      • Tipy na akce
    • Public Relations
      • Formy PR
      • Interní komunikace
      • Krizová komunikace
      • Media Relations
      • Online PR
    • Video
      • Kreativní reklama
    • Smazat výběr
  • Zvolte období
    • Všechny
    • Poslední týden
    • Poslední měsíc
    • Poslední rok
6. 6. 2012 | Petr Michl

Infografika: Jak v ČR nakupujeme módu na internetu

Češi nakupují na internetu hodně a rádi, navíc jsou mistři v zakládání nových e-shopů. Jak vyplynulo z průzkumu Stav e-commerce v České republice v roce 2012, největší zájem je o oblečení, elektroniku a knihy. Móda jako nejoblíbenější položka v českém internetovém nákupním košíku se také stala předmětem marketingového průzkumu na téma E-commerce a móda v České republice v roce 2012, který zpracoval tým projektu Shoptet.cz ve spolupráci s výzkumnou agenturou NMS Market Research. Z průzkumu vychází, že nejčastěji nakupujeme trička, mikiny a batohy a při výběru se spoléháme hlavně na prověřené e-shopy. Velmi dobré zkušenosti s nakupováním přes internet má 32 procent dotazovaných.

Jakou módu nakupujeme na internetu

Dalo by se s nadsázkou říci, že Češi na internetu módou žijí – 87 procent dotazovaných zakoupilo v posledním roce nějaký módní kousek na internetu, ať už se jednalo o oblečení, obuv či módní doplňky. Jde především o produkty jako trička, mikiny batohy nebo tašky. Téměř polovina z nás (47 procent) totiž stále nakupuje módu nejčastěji v kamenných obchodech a prostřednictvím internetu si pořizuje pouze některé kousky do svého šatníku. Celých 37 procent respondentů uvádí, že je to tak půl na půl, pouze 14 procent nakupuje většinu na internetu. Průměrná hodnota našeho nákupu činí 1 172 korun, 20 procent z nás ale za módu utratí mezi 5 – 10 000 korun.

Svoje nákupní zvyklosti přenášíme i na internet a nejčastěji nakupujeme v oblíbených obchodech (75 procent), hodně také spoléháme na doporučení známých. Jak vlastně na internetu hledáme zboží, které bychom rádi zakoupili? Čím se necháme ovlivnit a kde hledáme inspiraci pro správné rozhodnutí? „Celých 75 procent respondentů se při opakovaném nákupu vrací do svých oblíbených e-shopů. Stále větší význam v rozhodovacím procesu o koupi zboží hraje také doporučení přátel a internetové vyhledávače jako je Google či Seznam,“ říká Miroslav Uďan, spoluautor průzkumu E-commerce a móda v České republice v roce 2012 a výkonný ředitel projektu Shoptet.cz. Loajalita tedy není jen prázdné slovo a její budování se obchodníkům na internetu určitě vyplatí.

Kdy nejčastěji nakupujeme

„V souvislosti s nákupem módy nás zajímalo, zda tu hraje nějakou roli sezónnost,“ říká Miroslav Uďan a dodává: „Zjistili jsme, že v žádném ročním období není možné vysledovat nějaký výrazný trend. Více než polovina respondentů (66 procent) nakupuje v průběhu celého roku, jen mírně se nákupy zvyšují před Vánoci.“

Dovoz až do domu a hlavní výhody a nevýhody nákupu přes e-shop

Osobního odběru zboží využívá 46 procent nakupujících, ostatní dávají přednost jiným formám. Nejčastěji využíváme doručení zboží přepravní službou či poštou ve formě dobírky. Nakupovat na internetu nás ale baví a vidíme v něm především výhodu v úspoře času, nižších cenách a slevách. Na druhou stranu nám vadí, že si zboží v internetovém obchodě nemůžeme „osahat“. V e-shopech, které se specializují na módu, je také velmi negativně vnímáno použití malých nebo nekvalitních fotek, vadí nám i nedostatečné popisky a nepřehlednost, dlouhé dodací lhůty či chybějící informace o výši poštovného. Prodej módy přes e-shop je vnímán jako daleko jednodušší forma podnikání nežli prodej v kamenné prodejně. Věří tomu celých 61 procent respondentů.

 

Nahoru
Podobné články:
Aktuální články: