Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
  • Zvolte témata článků
    • Online marketing
      • E-Commerce
      • Google
      • Mobilní aplikace
      • Mobilní zařízení
      • PPC
      • Reklama online
      • SEO
      • Virální marketing
    • Sociální sítě
      • Facebook
      • Google+
      • Instagram
      • Kampaně na sociálních sítích
      • LinkedIn
      • Pinterest
      • Reklamy na Facebooku
      • Twitter
      • YouTube
    • Marketing
      • Budování značky
      • Content Marketing
      • Guerilla marketing
      • Marketing v neziskovém sektoru
      • Marketingové nástroje
      • Marketingový výzkum
      • Podpora prodeje
    • Praxe
      • Kreativní inspirace
      • Legislativa
      • Případové studie
      • Reportáže
      • Rozhovory
      • Tipy na akce
    • Public Relations
      • Formy PR
      • Interní komunikace
      • Krizová komunikace
      • Media Relations
      • Online PR
    • Video
      • Kreativní reklama
    • Smazat výběr
  • Zvolte období
    • Všechny
    • Poslední týden
    • Poslední měsíc
    • Poslední rok
15. 5. 2013 | Bednářová Daniela

Infografika: Nativní reklama poráží bannery

Nativní reklama představuje reklamu přirozeně začleněnou do obsahu webové stránky. To znamená, že se jedná o reklamu, která má stejný formát, podobnou úpravu a snaží se také držet stejného jazyka jako zbytek obsahu. Hlavním cílem je udělat reklamu méně nápadnou, zaměnitelnou s dalšími příspěvky, aby uživatele tolik neobtěžovala a neupozorňovala na svůj komerční záměr.

Za nativní reklamy se označují například Sponsored Stories na Facebooku nebo Promoted Post na Twitteru. Občas ale dochází k zaměňování nativní a kontextové reklamy. I ta je totiž založena na výskytu v přirozeném prostředí - například reklama na obchod s oblečením na módním blogu. Nativní reklama ale posunula spojení s konkrétní webovou stránkou o něco dál.

Opravdu ale nativní reklama funguje? Společnost Sharethrough, která se tomuto typu reklamy věnuje, se spojila s výzkumnou agenturou IPG a společně se zabývaly tím, jak na příjemce působí nativní reklama ve srovnání s klasickou bannerovou reklamou.

 


Na nativní reklamu se podívalo o 52 % více lidí než na tu bannerovou. Jedním z důvodů je i to, že je reklama na webu umístěna nejčastěji na okrajích stránky a tato místa se někteří uživatelé naučili nevnímat a ignorovat.

 


Nativní reklamu byli uživatelé ochotnější sdílet i se svou rodinou a přáteli. Uvedlo to 32 % dotázaných, oproti tomu 19 % lidí bylo ochotno sdílet bannerovou reklamu.

 

V základním ukazateli, tedy v záměru koupit zboží, si také vedla nativní reklama lépe. Přesvědčila k tomuto chování 52 % dotazovaných, banner by přesvědčil k nákupu jen 34 % uživatelů.

Také osobní identifikace se značkou probíhá u nativní reklamy lépe než u bannerové reklamy.  

Celá infografika je níže:

Zdroje: www.techcrunch.com, www.sharethrough.com

 

Nahoru
Podobné články:
Aktuální články: