Infografika: Jak přistupují malé a střední podniky k online propagaci

7. 3. 2014 | Petr Michl

Čím dál tím více firem v České republice využívá k vlastní propagaci on-line nástroje. Marketingový výzkum společnosti eBRÁNA se snažil odpovědět na to, v jaké míře se tento trend týká i segmentu malých a středních podniků. Celkem 900 zástupců malých a středních podniků (SME) odpovídalo v rámci telefonického průzkumu na to, co je pro ně v současné době v digitálním světě důležité a jakým způsobem využívají propagaci na internetu. Osloveni byli podnikatelé a firmy napříč Českou republikou a různými obory působnosti.

Relevantní statistiky o využívání internetového marketingu u malých a středních podniků, doposud v českém prostředí chyběly. V roce 2013 sice provedl podobný výzkum Český statistický úřad, ale dotazoval se pouze na webové stránky a vyloučil z dotazování firmy pod 10 zaměstnanců.

Web nebo e-shop má 92 % SMEs. Pochopitelně z těchto dvou možností převažují weby.

Co se týká průběžného rozvoje webů, nebudou na tom nicméně v průměrných číslech SMEs tak dobře. 92 % z nich nezná žádnou konkrétní webovou agenturu. Další odpověď odhaluje, že firmy poskytující webová řešení mají šanci i v regionech. Právě geografická náležitost k „domácímu regionu" je při výběru dodavatele webového řešení důležitá pro téměř polovinu malých a středních podniků (47 %).

Přístup k tvorbě online řešení je u SMEs často doslova rodinný. Pro 55 % SMEs dodává online řešení rodina a známí. Jen 36 % z nich využívá služeb specializovaných agentur.

Moderní technologie a sociální média jsou už etablovanou součástí byznysu. U malých a středních podniků to neplatí zcela. Sociální média pro svoje podnikání využívá jen pětina z nich, chytré telefony najdou uplatnění při podnikání o něco více než čtvrtiny SMEs (26 %).

Další informace naleznete v kompletní infografice níže:

Zdroj: eBRÁNA

Štítky dokumentu: E-Commerce
Sdílejte tento článek:
Podobné články: