Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
  • Zvolte témata článků
    • Online marketing
      • E-Commerce
      • Google
      • Mobilní aplikace
      • Mobilní zařízení
      • PPC
      • Reklama online
      • SEO
      • Virální marketing
    • Sociální sítě
      • Facebook
      • Google+
      • Instagram
      • Kampaně na sociálních sítích
      • LinkedIn
      • Pinterest
      • Reklamy na Facebooku
      • Twitter
      • YouTube
    • Marketing
      • Budování značky
      • Content Marketing
      • Guerilla marketing
      • Marketing v neziskovém sektoru
      • Marketingové nástroje
      • Marketingový výzkum
      • Podpora prodeje
    • Praxe
      • Kreativní inspirace
      • Legislativa
      • Případové studie
      • Reportáže
      • Rozhovory
      • Tipy na akce
    • Public Relations
      • Formy PR
      • Interní komunikace
      • Krizová komunikace
      • Media Relations
      • Online PR
    • Video
      • Kreativní reklama
    • Smazat výběr
  • Zvolte období
    • Všechny
    • Poslední týden
    • Poslední měsíc
    • Poslední rok
7. 3. 2014 | Petr Michl

Infografika: Jak přistupují malé a střední podniky k online propagaci

Čím dál tím více firem v České republice využívá k vlastní propagaci on-line nástroje. Marketingový výzkum společnosti eBRÁNA se snažil odpovědět na to, v jaké míře se tento trend týká i segmentu malých a středních podniků. Celkem 900 zástupců malých a středních podniků (SME) odpovídalo v rámci telefonického průzkumu na to, co je pro ně v současné době v digitálním světě důležité a jakým způsobem využívají propagaci na internetu. Osloveni byli podnikatelé a firmy napříč Českou republikou a různými obory působnosti.

Relevantní statistiky o využívání internetového marketingu u malých a středních podniků, doposud v českém prostředí chyběly. V roce 2013 sice provedl podobný výzkum Český statistický úřad, ale dotazoval se pouze na webové stránky a vyloučil z dotazování firmy pod 10 zaměstnanců.

Web nebo e-shop má 92 % SMEs. Pochopitelně z těchto dvou možností převažují weby.

Co se týká průběžného rozvoje webů, nebudou na tom nicméně v průměrných číslech SMEs tak dobře. 92 % z nich nezná žádnou konkrétní webovou agenturu. Další odpověď odhaluje, že firmy poskytující webová řešení mají šanci i v regionech. Právě geografická náležitost k „domácímu regionu" je při výběru dodavatele webového řešení důležitá pro téměř polovinu malých a středních podniků (47 %).

Přístup k tvorbě online řešení je u SMEs často doslova rodinný. Pro 55 % SMEs dodává online řešení rodina a známí. Jen 36 % z nich využívá služeb specializovaných agentur.

Moderní technologie a sociální média jsou už etablovanou součástí byznysu. U malých a středních podniků to neplatí zcela. Sociální média pro svoje podnikání využívá jen pětina z nich, chytré telefony najdou uplatnění při podnikání o něco více než čtvrtiny SMEs (26 %).

Další informace naleznete v kompletní infografice níže:

Zdroj: eBRÁNA

Nahoru
Podobné články:
Aktuální články: