Infografika: Exkurze do duše uživatelů sociálních sítí napříč generacemi

23. 9. 2015 | Kateřina Tauchenová
Jaké typy příspěvků vytvářených značkami jsou na sociálních sítích nejvíce sdílené? A které skupiny uživatelů jsou nejpřístupnější ke spontánnímu nákupu? Nejen na tyto otázky odpovídá nejnovější studie společnosti Accenture.

Profil alespoň na jedné sociální síti má dnes skoro každý. Kromě teenagerů, u kterých to už bereme jako samozřejmost, jsou na Facebooku aktivní i jejich rodiče a často i prarodiče. To, že různé generace používají stejné sociální sítě, ale neznamená, že se na nich chovají stejně. Naopak. Co se například sdílení příspěvků napříč sociálními sítěmi týká, rozdíly mezi jednotlivými generacemi jsou propastné.

A právě chováním různých demografických skupin na sociálních sítích a rozdíly mezi nimi se zabývá společnost Accenture Interactive Acquity Group  ve své studii 2015 Next Generation of Commerce Study.  „Naše studie zkoumá, jak digitální technologie, jako jsou sociální média, ovlivňují preference zákazníků,“ řekl Adweek generální ředitel Accenture Interactive Jay Dettling. „V marketingu jsme momentálně svědky obrovského posunu v tom, co spotřebitelé během svého nákupního procesu od značek vlastně očekávají. Data získaná v rámci našeho výzkumu tak mohou marketérům pomoci pochopit, jakým způsobem chtějí být zákazníci v digitálním světě spojení s jejich produkty a službami, a na základně tohoto pochopení vytvořit atraktivní zákaznickou zkušenost.“

První zkoumanou oblastí byla důvěryhodnost jednotlivých komunikačních kanálů. Respondenti tedy odpovídali na otázku, kterému způsobu komunikace nejvíce důvěřují, pokud jde o obsah tvořený konkrétní značkou či firmou. Pozici nejdůvěryhodnějšího zdroje obsadil v tomto případě Facebook, těsně následovaný mnohem tradičním médiem – tištěnými novinami. Zhruba v polovině žebříčku se umístily zpravodajské a zájmové webové stránky a těsně za nimi také Instagram. Na posledních místech pak skončil Snapchat a blogy.

 

Studie se dále zabývala tím, jestli různé věkové skupiny někdy koupily produkt nebo objednaly službu na základě toho, že jej viděly na sociálních sítích, Snapchatu či YouTube. Ve všech případech byly k takovému nákupu náchylnější mladší skupiny uživatelů – u věkové skupiny 18 – 22 let zvítězilo YouTube a špatně si nevedl ani Snapchat, u uživatelů ve věku mezi 23 a 30 lety pak vyhrála sociální média.

 

Asi nejpodrobnější vhled do chování různých věkových skupin na sociálních sítích přinesla otázka „Jaké z následujících typů příspěvků nejraději vídáte ve svém news feedu a které byste nejpravděpodobněji sdíleli se svými přáteli na sociálních sítích?“. V tomto případě zvítězila na plné čáře videa sdílená na zdi přítele či člena rodiny.


Druhé místo pak obsadily odkazy obdržené přímo od známého uživatele.

 

Ve sdílení videí a výše zmíněných odkazů se víceméně podle předpokladu ukázala být nejaktivnější věková skupina 23 – 30.

Poměrně překvapivé bylo ale zjištění, že ve sdílení příspěvků oblíbených značek jsou nejaktivnější uživatelé ve věku mezi 31 a 50 lety. Stejně tak je to mu i v případě sdílení příspěvků obsahujících odkaz na slevu u značky či společnosti, u které daný uživatel zatím nikdy nenakupoval.

Napříč všemi věkovými skupinami se jako nejvíce sdílená ukázala vtipná videa těsně následovaná video obsahem upozorňujícím na nějaký problém. Na opačném konci pak skončilo sdílení odkazů na produkty, které si daný uživatel právě koupil.

Na celou infografiku se můžete podívat níže:



Kompletní studii si můžete stáhnout zde.


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: