Infografika: 93 % zaměstnavatelů využívá pro nábor nových zaměstnanců sociální sítě

5. 1. 2015 | Irena Šovčíková
To jak vypadá náš profil na Facebooku nebo Twitteru může ovlivnit i celou naši kariéru. 55 % náborářů na základě sociálních sítí přehodnotí svůj názor na zájemce o práci.

Sociální sítě už nejsou jen místem pro trávení volného času. To jak vypadá náš profil třeba na Facebooku nebo Twitteru může ovlivnit i celou naši kariéru. 55 % HR specialistů na základě sociálních sítí přehodnotí svůj názor na zájemce o práci.

Svět kolem nás se neustále vyvíjí a i hledači talentů uzpůsobili své metody. Místo konferencí procházejí sociální sítě, využívají mobilní zařízení a zkrátka jdou s dobou. Společnost Jobvite proto připravila infografiku, která součařsné trendy shrnuje.

Ačkoliv už nyní je konkurence na pracovním trhu poměrně velká, 69 % náborářů předpokládá její další nárůst v jejich oboru. Proto mají v plánu stále více využívat moderní metody posuzování kandidátů. V oblasti sociálního náboru tak v roce 2015 chtějí používat o 73 % více sociálního náboru, 63 % více peněz budou investovat do referencí.

Své profily na sociálních sítích by si bedlivě měli zkontrolovat hlavně profesionálové z oborů IT, marketing, obchod nebo inženýrství. Zde totiž personalisté očekávají největší konkurenční nárust. V současnosti používá sociální sítě pro proklepnutí kandidátů celých 93 %. Nicméně, jen 18 % z nich má pocit, že jsou v této oblasti opravdovými experty.I tak se jim daří dosahovat pozitivních výsledků. Při využtí sociálních sítí v náboru nacházejí kandidáty s o 44 % větší kvalitou, přivedou jich do firmy více a zároven jim hledání nezabere tolik času. Další oblastí, kterou náboráři zatím pouze objevují, je mobilní nábor.

Ten zatím využívá jen 43 % personalistů. 59 % z nich dokonce neinvestují nic do mobilních kariérních stránek. I to by se však během příštího roku mělo změnit. Nejčastějí plánují personalisté používat pro kontaktování adeptů, ale také pro jejich aktivní vyhledávání a zveřejnování nových nabídek.

Celá infografika:

Zdroj: Mashable

Štítky dokumentu: Infografika

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?